Lotus Eletre jde konečně do výroby

První SUV Lotus Eletre sjíždí z nové výrobní linky v Číně.

I když se očekává, že Lotus Eletre, první sériové EV a SUV značky, bude uvedena do plné výroby až v roce 2023, první z nich vyjel z výroby před několika týdny. Byl smontován ve zcela novém závodě v hodnotě 1,2 miliardy dolarů v čínském Wu-chanu a znamená začátek zcela nové éry pro britského výrobce sportovních vozů.

Geely koupila 51 procent Lotusu v roce 2017 a od té doby do společnosti vložila finanční prostředky, které jí pomohly uvést na trh novou Emiru a vyvinout elektrické superauto Evija. Výroba těchto modelů zůstane ve Spojeném království, ale všechny ostatní budoucí Lotus EV, zejména ty postavené na nové zakázkové platformě, která debutovala s Eletre.

Toto vůbec první SUV od Lotusu má dvoumotorové nastavení, které mu dává výkon 591 koní, baterii s více než 100 kWh a předpokládaný dojezd 600 km na jedno nabití. Údajně budou k dispozici výkonnější varianty s výkonem přes 900 koní, ale ty zatím nebyly potvrzeny a spekulovalo se také, že kapacita baterie může být až 120 kWh.

Po uvedení Eletre v roce 2023 plánuje Lotus představit další dvě vysokozdvižná vozidla typu crossover a poté svůj první čistě elektrický sportovní vůz; všechny budou na trhu za pět let.

Sportovní vůz známý jako Type 135 EV bude mít zhruba stejnou velikost jako dnešní Emira a měl by být odhalen v roce 2026. Než bude Emira vyřazena, dojde k určitému překrývání mezi těmito dvěma modely a jakmile se tak stane, bude to zajímavé zjistit, zda Lotus pokračuje ve výrobě automobilů ve svém závodě Hethel ve Spojeném království, nebo zda přesune veškerou výrobu do Číny.

Společnost tvrdí, že do roku 2027 chce celosvětově prodat 100 000 vozů, i když v roce 2021 prodala pouze méně než 2 000 vozů.

Lotus chce také výrazně rozšířit svou přítomnost v Číně, kde má v úmyslu otevřít 50 poboček ve 20 městech, ale říká, že se zaměří také na evropské země, zejména na ty, kde jsou elektrická vozidla populární, jako je Norsko, Nizozemsko nebo Německo.