Lotus Emeya má za sebou premiéru: Přijíždí s výkonem 905 koní

Lotus ukázal  svou novou vlajkovou loď, Emeya. Elektrický čtyřdveřový sedan, donedávna známý jako Typ 133, bude novou výzvou pro vozy Tesla Model S a Porsche Taycan Turbo. Chlubí se nejmodernějšími technologiemi a je prvním čtyřdveřovým sedanem značky po Carltonu z Opelu Omega z 90. let.

Aerodynamika je u sedanu v popředí. Vyznačuje se aktivní mřížkou v přední části, která se poprvé objevila na SUV Eletre, která snižuje odpor vzduchu a zlepšuje účinnost při zavření a ochlazuje baterii a brzdy při otevření.

K dispozici je také aktivní přední spoiler, aktivní difuzor inspirovaný motoristickým sportem a aktivní zadní spoiler pro maximalizaci přítlaku pro carving v kaňonu a jízdu na trati. Aktivní zadní spoiler je široký 280 milimetrů, takže širší než ten na Eletre, a vytváří čistý přítlak 215 kilogramů při nespecifikované rychlosti.


Udržitelné materiály zaujímají ústřední místo v interiéru Emeya. Lotus je první výrobce automobilů na světě, který používá nový typ příze. Pro čalounění prostoru pro cestující značka použila přízi pocházející z bavlněného odpadu z módního a oděvního průmyslu. Není to jen forma udržitelného luxusu, ale také šetří hmotnost ve srovnání s kůží.

Lotus také používá procesy, jako je fyzikální napařování (PVD) pro pokovení určitých povrchů kabiny. V dalších oblastech je také Alcantara, ultra látkový polyuretan a kůže Nappa.

V interiéru je více než jen udržitelné materiály. Systém prostorového zvuku KEF 3D integruje potlačení hluku. Značka nainstalovala do exteriéru vibrační senzory pro detekci pohybu pneumatik a odpružení. Algoritmy pak generují „protifázové akustické signály“ prostřednictvím reproduktorů, aby omezily rušení.

K dispozici je také 55palcový head-up displej s rozšířenou realitou pro rychlý přístup k důležitým informacím o řízení. Má také digitální zrcadla a moduly LiDar jako Eletre.

Emeya jezdí na stejné platformě jako Eletre, tedy na zakázku Electric Premium Architecture (EPA) odvozené od Geely’s Sustainable Experience Architecture (SEA).

Očekává se, že bude mít podobný dojezd jako Eletre, který dokáže ujet 600 kilometrů v optimistickém cyklu WLTP. Má 102 kWh baterii, o něco menší než 112 kWh sada Eletre, která se může nabíjet na 350 kilowattů. Dojezd na devadesát tři mil lze přidat za pět minut – 10–80 procent trvá 18 minut s rychlonabíječkou 350 kW DC.

Údaje o výkonu se rozkládají na území hypercarů. Sedan s výkonem 905 koní a točivým momentem 726 liber-stop dokáže zrychlit z 0-100 kilometrů za hodinu za pouhých 2,8 sekundy. Maximální rychlost EV s pohonem všech kol je omezena na 250 km/h. Výkon je směrován do všech čtyř zatáček přes dvourychlostní převodovku a Lotus tvrdí, že brzdový systém je „závodní“.

Pokud jde o technologii podvozku, může nastavitelné odpružení analyzovat silnici před vámi 1000krát za sekundu.

„Toto je zcela nový Lotus, něco, co jsme ještě neviděli. Na základě toho, co Lotus do dnešního dne dokázal, jsme vytvořili luxusní vůz, který poskytuje mimořádný výkon pro nadšence do řízení, navržený tak, aby vzbuzoval důvěru a vzrušení,” řekl Ben Payne, Viceprezident pro design Lotus Group.