Mitch Evans vítězí v Brazílii

Mitch Evans se v posledním kole zuřivě bránil Cassidymu z Envisionu, zejména v šikaně 4. zatáčky a v závěrečné sekvenci zatáček, protože vedoucí trio ve složení Nick Cassidy a Sam Bird spolu svádělo stále souboj.

Antonio Felix da Costa byl vedoucím závodníkem Porsche na čtvrtém místě a zanechal za sebou dvojici DS Penske Jeana-Erica Vergneho a Stoffela Vandoorna.

Lídr šampionátu Pascal Wehrlein skončil pozoruhodně sedmý, přestože startoval z 18. místa, protože kontakt mezi ním a rivalem o titul Jake Dennisem vedl k odstoupení britského jezdce.

Polesitter Vandoorne odstartoval perfektně a držel si pohodlný náskok v úvodní sekvenci zatáček, zatímco da Costa musel odrazit výzvu Evanse – jezdce Jaguaru, který se dostal na vnějšek.

Norman Nato z Nissanu za ním přišel o přední křído, když balík jezdců zpomalil, zatímco Edoardo Mortara také ztratil přední křídlo v úvodní sekvenci zatáček a vypadl ze čtvrtého místa.

Zatímco zbytek úvodního kola proběhl bez dalších incidentů, Sebastien Buemi byl dalším, kdo musel do boxů poté, co ve druhém kole narazil o zadní část Maserati MSG Maximiliana Gunthera v zatáčce 4 a poškodil si přední křídlo.

Vpředu se Vandoorne rozhodl v pátém kole aktivovat jednu minutu útočného režimu, čímž se dostal za da Costu. Ale na začátku sedmého kola se úřadující šampion posunul zpět do čela.

Vergne a Bird byli dva jezdci, kteří aktivovali útočný režim v šestém kole, přičemž Bird se rozhodl využít tři minuty ze čtyř přidělených minut na Vergneho. Dodatečné posílení umožnilo Birdovi překonat Hughese, čímž se posunul na šesté místo za Vergneho, protože Vandoorne pokračoval ve vedení před Evansem a Cassidym, když da Costa klesl na čtvrtou pozici.

Zhuštěnému poli nebyla nabídnuta žádná šance, aby se rozprostřelo, protože o chvíli později byl povolán Safety Car, aby maršálové mohli uklidit Nissan Sachy Fenestraze, který se zastavil na ze šesté zatáčky.

Po restartu trefil Dan Ticktum Dennise, za což mu určitě Brit nepoděkoval.

Před safety carem v 16. kole se Cassidy posunul zpět do čela a da Costa rovněž sesadil Vandoorna na třetí místo, když se Belgičan snažil získat zpět energetický deficit o přibližně 3 % ve srovnání se svými soupeři.

Když se situace vpředu ustálila, Cassidy začal natahovat svůj náskok a posunul se na 1s před Evanse, zatímco oba se stále vzdalovali Vandoornovi, který se snažil šetřit další energii.

Ztráta na Evanse byla téměř 2 sekundy, ale to se rychle zmenšilo, když Evans začal tlačit na Cassidyho, udělal svůj vítězný krok do první zatáčky na začátku 31. kola, se čtyřmi koly navíc, které byly přidány kvůli dvěma Safety Carům.

Evans si už ale výhru nenechal vzít a u Jaguaru tak panují obrovské oslavy po víkendu v Sao Paulu.

Pořadí po víkendu v Brazílii