Mnoho výrobců má problémy se ziskovostí z elektromobilů, Stellantis ne

Ziskovost elektrických vozidel je dnes velkým tématem, a to z dobrého důvodu. Výrobci automobilů, kterým se zatím nepodařilo dosáhnout zisku na svých modelech EV, se v současnosti potýkají s problémy, přičemž mnozí v posledních měsících oznámili zpomalení realizace svých plánů elektrifikace.

V podstatě všichni mimo Teslu se snaží, aby jejich provoz EV byl ziskový, ale vypadá to, že Stellantis je také na správné cestě. Generální ředitel Carlos Tavares řekl, že automobilka je „v černých číslech“ v oblasti elektrických vozidel ve Spojených státech a v Evropě, podle Automotive News.

Tavares na konferenci Goldman Sachs řekl, že výrobci automobilů musí být “super přísní na náklady”, aby dosáhli dobrých zisků na EV. Zároveň poznamenal, že automobilky musí přilákat spotřebitele ze střední třídy a mohou to udělat pouze tím, že nabídnou elektromobily, které jsou cenově dostupné na nákup a ziskové na výrobu.

Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je snížit náklady a Tavares řekl, že Stellantis je v tom přiměřeně dobrý.

„Skutečnost, že se neustále snažíme vyrovnávat marže mezi BEV a ICE, není nová. Pracujeme na tom již několik let a řekl bych, že dosahujeme výsledků,” řekl Tavares.

„První věcí je, že jsme v černých číslech, jak v USA, tak v Evropě. Naše marže na elektrifikovaných vozidlech jsou v černých číslech. To je dobrá věc. V Evropě zmenšujeme mezeru proti ICE rychleji než v USA, protože začalo dříve, ale dosahujeme výsledků a vidíme, že to všechno bude vzrušující.”

Ziskový prodej elektromobilů v Evropě a USA je pro Stellantis důležitým vývojem v době, kdy většina výrobců automobilů čelí rostoucím ztrátám z provozu elektromobilů.

Skutečnost, že Stellantis je v Evropě pokročilejší, staví EV se ziskem, je patrná z prodejních žebříčků, kde francouzsko-italsko-americká automobilka podle Tavarese bojuje s Teslou. Stellantis nedávno předběhl Teslu jako evropský 2. prodejce elektromobilů za Volkswagen Group, uvedla finanční ředitelka Natalie Knight.

Tavares poznamenal, že připravovaný Citroën e-C3, jehož cena ve Francii začíná na 23 300 eurech, bude ziskovým vozidlem navzdory nízké ceně za elektromobil. Malý elektromobil je postaven na firemní nízkonákladové platformě „smart car“.

Stellantis si klade za cíl do roku 2030 celosvětově prodávat více než 75 bateriových elektrických modelů, z toho více než 25 ve Spojených státech. Automobilka v současné době chybí na americkém trhu s EV a v jejím domovském regionu se neprodávají žádné plně elektrické modely.