Sony použilo ovladač z Playstationu k ovládání svého vozu

Sony a Honda se staly partnery v roce 2022, kdy japonští giganti oznámili plány na spolupráci na EV. Duo od té doby založilo novou společnost, jasně pojmenovanou Sony Honda Mobility, a jejich prvním autem je Afeela. EV bylo pokřtěno na loňském CES a nyní letos debutovala verze blíže k výrobě.

Ale nejlepší na debutu bylo, jak Sony uvedla auto na pódium na CES. Izumi Kawanishi, prezident a COO společnosti Sony Honda Mobility, použil ovladač pro Playstation 5 k „řízení“ aktualizované Afeely na pódiu před davy na CES.

Možná to nemá chytlavý název, ale Sony Honda Mobility Afeela vypadá zajímavě. Swoopy elektrický sedan má nyní místo kamer tradiční boční zrcátka spolu s mírně přepracovaným předním nárazníkem se spojlerem. Sweptback světlomety mají zakřivený tvar než dříve, zatímco sloupky se zdají tlustší než u loňského prototypu. Vzadu přibyl černý lem nad SPZ a nový prvek vyčnívající z nárazníku.

CES® 2024 Press Conference|Sony Official (youtube.com)

Afeela, která byla původně představena jako koncept Vision-S na CES 2020, prošla uvnitř ještě více změnami. Kabina s velkou obrazovkou se nyní může pochlubit jiným zpětným zrcátkem, diskrétně upraveným volantem podobným třmenu a dvěma bezdrátovými nabíječkami pro chytré telefony. Zdá se, že na palubní desce je také kamera, která sleduje, co řidič dělá.

Pokud jde o technické specifikace, Afeela má dvoumotorové nastavení, které zajišťuje nastavení pohonu všech kol. Přední a zadní motory dodávají každý 241 koní na příslušné nápravy a čerpají šťávu z 91,0 kilowatthodinové lithium-iontové baterie. Majitelé budou moci dobíjet baterii pomocí stejnosměrného proudu až na 150 kilowattů, zatímco nabíjení střídavým proudem dosáhne vrcholu na 11 kW.

Společnost Sony Honda Mobility otevře knihy objednávek pro Afeela v roce 2025, kdy je naplánováno zahájení výroby. Dodávky do Severní Ameriky jsou vyčleněny na začátek roku 2026, ale s Afeelou budete moci řídit (prakticky) v Gran Turismo 7 s aktualizací už letos.