NIO si odnese z hororové sezony ponaučení, doufá šéf týmu

Britskočínská stáj skončila v Poháru konstruktérů beznadějně na posledním místě s ušmudlanými 7 body na kontě. Podle šéfa stáje Gerryho Hundgese byla sezona 2018/19  “noční můrou”.

“Byla to celkem noční můra, avšak v první řadě musíme nadále analyzovat problémy, které jsme tento rok měli, abychom zjistlili, jestli se dají vyřešit v rámci pravidel a homologace,” uvedl pro e-racing.365 a zdůraznil, že tento ročník využili k porozumnění problémů, které je zúžovaly. “Většina tohoto vývoje jsou softwarová data, takže to byla náročná sezona.”

Pro NIO to byla nejslabší sezona v historii šampionátu. Zatímco u Toma Dillmanna svítí nula, tak Oliver Turvey bodoval v Santiagu (8. místo), Hongkongu (9. místo) a v prvním závodě v New Yorku (10. místo).

“Dívám se na to pozitivně. Je jednoduché být negativní a pro lidi zvenčí je jednoduché řícit ‘musíte udělat razantní změny’. Koneckonců jsou analýzy a technický přístup, které máte k dispozici, klíčové pro řešení těchto problémů.”

NIO už má za sebou první testy nové nehomologované pohonné jednotky. Tom Dillmann odjel minulý měsíc ve Španělsku během dvoudenního testování pořádnou dávku kol. “Ačkoliv byla tato sezona náročná, naši filosofii ohledně návrhu auta pro šestou sezonu, nebo jak důkladně jsme na tomto designu pracovali, to nezměnilo.”

“Každý rok jsme vyráběli novou pohonnou jednotku a dělali jsme to tak zejména kvůli tomu, protože cítíme, že si od žalostné druhé sezony stále hrajeme tak trochu na babu,” čímž naráží na rapidní propad formy. V první sezoně jim totiž patřilo solidní čtvrté místo, aby o sezonu později skončili až devátí. “Nová pohonná jednotka má novou převodoku, nový inverter, nové MGU a budeme také vylepšovat elektrický a mechanický výkon, takže bude kompletně nový oproti páté sezoně.”

 

Dillmann nejspíše zůstane s NIO i v nadcházející sezoně