Nissan a Mahindra hledají zákaznické týmy pro formuli E

Nissan a Mahindra v současné době jednají s potenciálními zákaznickými týmy o dohodě o dodávce hnacího ústrojí formule E, až vstoupí do hry pravidla Gen3 pro sezónu 2022-23.

Po nové dohodě Envision s Jaguarem, v níž britská značka zahájí výkonnější éru Gen3 tím, že poprvé za dobu svého působení dodá pohonné jednotky zákaznickému týmu, Mahindra a Nissan prozrazují, že také zvažují rozšíření svého dosahu.

Týmy Avalanche Andretti, Venturi a Dragon/Penske zatím nemají pevně stanovené plány pohonných jednotek na příští rok a stejně tak není na stole pokračování s ústrojím Mercedesu.

Maserati se k šampionátu připojí v příští sezóně a očekává se, že bude partnerem jednoho z výše uvedených týmů, takže Nissan a Mahindra budou mít k dispozici méně možností.

Šéf týmu Mahindra Dilbagh Gill odhalil, že indický výrobce vedl rozhovory o zásobování týmů svými pohonnými jednotkami a naznačil, že Envision byl jedním z týmů na stole, když žertoval, že šéf jeho týmu Sylvain Filippi „udělal špatnou volbu“.

Německý výrobce ZF se od minulé sezóny výrazně zapojil do designu pohonných jednotek Mahindry, který měl předtím vazby s Venturim, než se monacký tým stal zákazníkem Mercedesu.

„Byli bychom této příležitosti otevření,” řekl Gill. „V tuto chvíli s několika mluvíme, ale ještě není nic podepsáno. A myslím, že v tomto šampionátu jsme ve fázi, kdy se téměř každý výrobce začíná spojovat se zákaznickým týmem.

Myslím si, že naše sportovní a výkonnostní stránka má velké výhody. Je nešťastné, že se Sylvain rozhodl špatně, ale je to jeho volba!”

Ředitel globálního motorsportu Nissan Tommaso Volpe dodal, že jeho tým také zvažuje dohodu o dodávkách s jiným týmem.

Předchůdce japonského výrobce v šampionátu – Renault, již dříve dodával Techeetah na zákaznické bázi kromě svého pracovního programu také e.dams.

„Je to dlouhý proces,” řekl Volpe. „Také jsme se na to podívali a máme různé možnosti; nemáme dohodu, jinak by to bylo oznámeno.”

Z ostatních dodavatelů pohonných jednotek DS ještě nepotvrdila, zda bude pokračovat s týmem Techeetah do Gen3, a není jasné, zda jsou NIO 333 a Porsche ochotni dodat zákaznický tým.

Jaguar při zahájení svého partnerství s Envision uvedl, že neuvažuje o přidání třetího týmu do svého seznamu.