Smart #1 bude oficiální název nového modelu značky

Podívejte se na první oficiální fotografie maskovaného prototypu Smart #1, které procházejí aerodynamickým a zimním testováním.

Smart letos vstupuje do nové kapitoly uvedením svého prvního modelu vyvinutého pod sdíleným vlastnictvím Mercedes-Benz Group a Geely.

Společný podnik, který se nyní jmenuje Smart Automobile Co Ltd, oznámil jméno své první nové generace modelu, elektrického crossoveru číslo 1. Kombinaci symbolu „#“ a čísla převezmou i budoucí modely. Smart naznačuje, že symbol hashtag, evokující trendy v digitální éře, se hodí pro společnost, která se definuje jako prémiová značka plně elektrických automobilových technologií.

Zcela nový Smart #1, který byl představen konceptem #1 minulý rok na výstavě IAA Mobility Show v Mnichově, nedávno dokončil sérii aerodynamických a zimních testů v období před jeho premiérou koncem tohoto roku v Číně a Evropě.

Nový model navržený Mercedes-Benz a navržený Geely prošel řadou testů v China Automotive Engineering Research Institute v Chongqing, přičemž jeden z nich odhalil koeficient odporu 0,29, což je dobrá dobrá pro subkompaktní SUV.

Nízký koeficient aerodynamického odporu je zásadní, protože ovlivňuje spotřebu energie vozidla, dojezd, hluk větru a stabilitu při vysoké rychlosti. Mezi prvky, které zlepšují aerodynamiku Smartu #1, patří skryté kliky dveří, aerodynamický balíček a také standardní AGS (Active Grille Shutter).

Smart říká, že odolnost proti větru a hluk byly výrazně optimalizovány, což přispělo k vyšší energetické účinnosti, pohodlí a dojezdu.

Automobilka také testovala nový elektromobil na dalekém severu Číny, na jednom z nejchladnějších testovacích míst na světě. Při teplotách kolem -40 stupňů Celsia vykázal Smart #1 „vynikající odolnost vůči extrémnímu chladu“, přičemž pokročilý systém regulace teploty baterie udržoval optimální pracovní podmínky baterie.

Majitelé si budou moci předem nastavit jízdní plán prostřednictvím chytré aplikace nebo ovládacího panelu vozidla Smart #1, což jim umožní automaticky předehřívat baterii, aby bylo zajištěno optimalizované nabíjení a účinnost výstupu.