Nissan chystá ostré elektrické GT-R od Nismo

Jak již bylo dříve oznámeno, Nissan hodlá do roku 2028 uvést na trh elektromobil s plně polovodičovými bateriemi (ASSB), dnešní tekuté lithium-iontové baterie. Navíc by se doba nabíjení mohla zkrátit na třetinu. Japonská automobilka chce ASSB dávat do všech druhů aut, včetně vysoce výkonných vozidel.

Patří sem také úctyhodné GT-R, které se vyrábí od konce roku 2007, pokud mluvíme přísně o současné generaci R35. V rozhovoru pro magazín Top Gear globální produktový šéf společnosti Ivan Espinosa vysvětlil, že hmotnost je největším nepřítelem superaut, a protože současné baterie jsou příliš těžké, Nissan hodlá počkat, až ASSB plně elektrifikují Godzillu. Zdvojnásobení hustoty energie by inženýrům umožnilo nainstalovat menší baterii, která by omezila hmotnostní penalizaci při zachování nastavení 2+2.

Espinosa dále řekl, že elektrické GT-R bude mít dva, tři nebo dokonce čtyři motory v závislosti na typu, který bude vývojový tým chtít vyvinout. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol, kdy jeden motor pohání přední nápravu a druhý zadní kola. Koncept Hyper Force představený minulý týden na Japan Mobility Show, který je zde zobrazen, měl masivních 1 341 koňských sil z dvojice e-motorů.

Nissan již přemýšlí o budoucí verzi Nismo s menší baterií pro ještě nižší hmotnost. Espinosa říká, že běžný model by měl větší balení pro delší dojezd, zatímco pikantní derivát by byl orientován na trať tím, že by obětoval dojezd pro extra výkon snížením kapacity baterie.

Produktový šéf dále řekl, že elektrické GT-R se nesmí stát „superexkluzivním vozem“, přičemž navrhl, aby ceny zůstaly relativně dostupné spíše než vstup na území superaut.

Vzhledem k tomu, že ASSB jsou stále ještě zhruba čtyři roky pryč, znamená to, že GT-R R35 bude vyráběno minimálně do roku 2028? Těžko říct, ale měli bychom upozornit na to, že stárnoucí superauto již bylo v Evropě zakázáno k prodeji z důvodu hlukových předpisů.