Stellantis ukazuje levný elektromobil pro masy

Stellantis, který má ve svém portfoliu16 značek, včetně Dodge, Fiat a Jeep, chce s troškou pomoci nového čínského partnera Leapmotor učinit levná elektrická vozidla dostupnější.

Po investici 1,5 miliardy eur bude Stellantis vlastnit 20procentní podíl v mateřské společnosti Leapmotor a oba založí společný podnik, který bude exportovat vozy na baterie čínského výrobce do jiných části světa.

Nový JV, nazvaný Leapmotor International, bude produkován v Nizozemsku a prvním trhem, který dostane cenově dostupné čínské elektromobily, bude Evropa, přičemž další budou následovat, podle výzvy Stellantis k finančním výsledkům za třetí čtvrtletí.

Ve skutečnosti Citroen, který je součástí Stellantis, nedávno odhalil nový e-C3 vyrobený v Evropě, který začíná na přibližně 23 300 EUR. K dispozici je také čínská Dacia Spring od konkurenční společnosti Renault, která se na seznamu nenáročných EV pohybuje od 22 750 EUR, takže bude zajímavé sledovat, jak automobilová skupina nacení auta, která bude dovážet do Evropy.

Leapmotor ale vyrábí také dražší sedan C01 a SUV C11 spolu s jejich verzemi s prodlouženým dojezdem (EREV), takže porota stále neví, jak bude Stellantis prodávat tyto čínské vozy na starém kontinentu, zejména s ohledem na to, jak se Leapmotor zaměřil na podle vlastní tiskové zprávy Stellantisu střední až vyšší kategorie ve své domovské zemi.

První várka exportovaných elektromobilů dorazí na evropské břehy příští rok, přičemž nově vzniklý společný podnik se do roku 2030 zaměří na 500 000 prodejů mimo Čínu a v dlouhodobém horizontu navíc jeden milion vozů ročně v Číně.