První elektrické AMG může mít až 1000 koní

Psal se rok 2013, když Mercedes udělal svůj první (i když plachý) krok směrem k výkonným EV představením SLS AMG Electric Drive. Zákazníkům se však prodalo pouze devět vozů, takže je ještě vzácnější než Audi R8 E-Tron, jehož bylo vyrobeno méně než 100 exemplářů.

Rychle vpřed o dekádu později vykukující z Affalterbachu stále nemají plnotučné AMG EV, protože EQE 53 a EQS 53 nejsou považovány za AMG na míru.

O specializované platformě AMG.EA však víme již nějakou dobu, přičemž Mercedes minulý rok předvedl architekturu se svižným čtyřdveřovým konceptem. Začátkem tohoto týdne naši špionážní fotografové zachytili prototyp, který byl poprvé testován, před uvedením na trh v roce 2025.

Yasa, britský výrobce elektromotorů koupený Mercedesem v roce 2021, řekl britskému automobilovému magazínu, že AMG bude používat elektromotor o hmotnosti pouhých pár kil, přičemž bude vyrábět masivní 480 koňských sil. S jedním motorem pohánějícím přední kola a druhým vzadu by mohl mít vysoce výkonný elektrický sedan výkon téměř 1000 koní.

To by bylo téměř tolik jako u hypercaru AMG One s výkonem 1 049 k s přeplňovaným 1,6litrovým benzínovým motorem V6 odvozeným z F1 a čtyřmi elektromotory.

Koncept Vision AMG měl motor Yasa Axial Flux Motor v rychlém elektromobilu, který měřil majestátních 200,8 palce na délku a měl 118palcový rozvor. Byl o něco větší než dnes prodávané čtyřdveřové kupé AMG GT, které již bylo elektrifikováno plug-in hybridním derivátem E Performance s výkonem 843 koní.

Jen pro srovnání. BMW řeklo, že už má technologii pro EV s výkonem 1 341 koní. První plnohodnotné M auto bez spalovacího motoru však pravděpodobně nebude tak výkonné, protože zasvěcení tvrdí, že nevyhnutelný elektrický M3, který má přijít kolem roku 2027 nebo 2028, bude mít zhruba 700 koní.