Pagani EV je roky od sériové produkce

Zatímco některé automobilky jsou průkopníkem v ponoření se do elektrických vozidel, jiné zaujímají zdrženlivější přístup a sledují to ze břehu. To zahrnuje Pagani, zakázkového italského výrobce známého výrobou uměleckých děl, která jsou také hyperauty. I když společnost pokračuje ve vývoji vlastního elektrického vozidla, pořádné Pagani EV je ještě roky daleko od toho, aby se stalo produkční realitou.

Christopher Pagani, syn zakladatele společnosti, řekl pro TopGear.com, že stávající technologie baterií neumožňuje Pagani vytvořit elektromobil, jaký chce – tato technologie je příliš těžká. Řekl, že společnost chce postavit něco lehkého, což je společný atribut mezi jejími modely, a dodal, že hmotnost je „prvním otazníkem“.

Rezervovaný přístup Pagani k EV neznamená, že se o tuto technologii nezajímá, protože v roce 2018 začal vyvíjet vlastní, což pokračuje. Výzva, kterou je vytvoření elektromobilu, je pro společnost lákavá a dychtí po inovacích v prostoru, kdykoli se rozhodne pro výrobní skok, kterému by Mercedes mohl pomoci. Pagani v současné době spolupracuje s německou automobilkou pro její motory V12 a Christopher odhalil, že oba neustále diskutují o tom, co přijde dál.

Jedna věc, která by mohla diktovat budoucnost pohonného ústrojí Pagani, jsou nové a měnící se emisní předpisy. Zakázkoví výrobci automobilů, jako je Pagani, nemusí do roku 2035 dodržovat zákaz spalovacích motorů Evropské unie a nedávné změny zákona by mohly umožnit, aby určitá forma spalovacího výkonu existovala i po tomto termínu s použitím syntetických paliv. Některé automobilky již alternativu zkoumají, například Porsche.

Nejistota pro Pagani, malou rodinnou značku, znamená, že bude nějakou dobu trvat, než se rozhodne, jak naplnit vyvíjející se budoucnost odvětví – a má čas to pečlivě zvážit. Výrobce je známý tím, že jde svou vlastní cestou a EV tomu nebude jinak.