Stellantis přiznává, že se musí zaměřit na výrobu baterií v Americe

Generální ředitel Stellantis připustil, že společnost bude potřebovat alespoň jednu, ale možná dvě další velké továrny na baterie pro elektromobily v USA, aby dosáhla svých výrobních cílů. Společnost zastřešuje mnoho značek a mnoho budoucích EV, ale zabezpečení výroby baterií v USA je právě teď prvořadé.

Generální ředitel Stellantis Carlos Tavares oznámil, že automobilka bude v budoucnu potřebovat spoustu baterií. To by nemělo být žádným překvapením, protože už roky mluvíme o potřebě baterií pro elektromobily a továrnách na baterie a také o větším úsilí o těžbu a rafinaci. Není to žádná raketová věda. S tím, jak stále více globálního automobilového průmyslu přechází od plynových aut k EV, každý potřebuje více bateriových článků.

Důvodem, proč mnoho výrobců automobilů tlačí na získávání a/nebo výrobu baterií pro elektromobily na našich březích, je nový federální daňový kredit USA pro elektromobily. Klade váhu nejen na to, kde se elektromobil vyrábí, ale také na to, odkud pocházejí materiály baterie a kde se baterie vyrábí.

Stellantis si klade za cíl uvést svůj plně elektrický pickup RAM REV na trh u našich břehů a již slíbil, že alespoň jedna verze nákladního vozu bude mít dojezd přes 400 kilometrů. To znamená velkou baterii.

Tavares se o svá slova podělil s novináři, když společnost otevřela „gigafactory“ ve Francii. Řekl, že Stellantis bude potřebovat podobné továrny v Severní Americe. Společnost již zveřejnila plány na dvě taková zařízení. Jeden závod bude umístěn v USA, v Indianě. Druhý bude umístěn v Kanadě. Ty spojí své úsilí se třemi dalšími zařízeními v Evropě, aby dosáhly roční kapacity baterie 120 GWh.

Stellantis doufá, že bude vyrábět 400 GWh baterií ročně, s cílem dosáhnout toho do roku 2030.