Peugeot představuje zcela nový E-3008

Třetí generace Peugeotu 3008 byla oficiálně představena francouzskou automobilkou sedm let poté, co v Evropě debutovala předchozí iterace, což znamená novou kapitolu bestselleru značky, pokud jde o elektrické pohonné jednotky a interiérové technologie.

Zcela nový crossover segmentu C, poprvé představen v čistě elektrickém hávu, známý jako E-3008 (s následnými mild-hybridními pohonnými jednotkami), je vůbec prvním sériově vyráběným modelem založeným na platformě STLA Medium vyvinuté společností Stellantis. , skupina, která vlastní Peugeot, a bude nabízen ve dvou úrovních výbavy – Allure a GT – se třemi volitelnými balíčky a třemi možnostmi elektrického pohonu.

První varianta motivace se skládá ze 400voltové nikl-mangan-kobaltové (NMC) 73 kilowatthodinové (čisté) baterie a vpředu namontovaného permanentního synchronního elektromotoru, který poskytuje výkon 210 koní (157 kilowattů) a 343 Newtonmetrů točivého momentu, zatímco odhadovaný dojezd je 525 km na plné nabití.

Další je dvoumotorová verze, která používá stejnou 73 kWh baterii a přední motor jako předchozí varianta, ale přidává elektromotor o výkonu 111 k (83 kW)166 Nm na zadní nápravě pro kombinovaný výkon 320 hp (240 kW). Odhadovaný dojezd pro tuto verzi je také 525 km, stejně jako u varianty s jedním motorem, což znamená, že zadní motor může za určitých jízdních podmínek využít systém odpojení.

Konečně je tu verze s dlouhým dojezdem s větší 98 kWh (netto) baterií a elektromotorem umístěným vpředu, který poskytuje výkon 230 k (170 kW) a 343 Nm točivého momentu, což umožňuje maximální dojezd 700 km na plné nabití. Pro tuto velikost baterie neexistuje žádná možnost se dvěma motory.

Řidič má k dispozici několik jízdních režimů, včetně režimu 4WD u dvoumotorové varianty, který rozděluje výkon na všechna čtyři kola na kluzkém povrchu vozovky, ale pouze do rychlosti 135 kilometrů za hodinu.

Když už mluvíme o nabíjení, elektrická 3008 třetí generace má nabíjecí port umístěný na zadním levém blatníku a umožňuje uživatelům doplňovat baterii buď AC, nebo DC. Pro AC nabíjení může standardní palubní nabíječka přijmout až 11 kW z třífázového zdroje, volitelně je k dispozici 22 kW třífázová jednotka.

Na přední straně DC může nový E-3008 přijmout až 160 kW z kompatibilního stojanu, což umožňuje dobití standardní baterie z 20 procent stavu nabití (SoC) na 80 procent za 30 minut a za méně než 30 minut. pro variantu s prodlouženým dojezdem.

Vůbec první EV na bázi STLA Medium také těží z funkce vehicle-to-load (V2L), která uživatelům umožňuje exportovat energii z vysokonapěťové baterie přes nabíjecí zástrčku pro domácí spotřebiče nebo jiné použití s výkonem až 3 kW a 16 ampér.

Kompaktní crossover navíc obsahuje takzvanou funkci chytrého nabíjení V1G, která integruje EV s dodavatelem energie pro domácnost majitele, aby automaticky regulovala dobu nabíjení a spotřebu energie podle časových úseků, aby se náklady na nabíjení co nejvíce snížily.