Podle Frentzena formule E jednou formuli 1 nahradí

Názory na formuli E se liší. Někteří tvrdí, že formule E nikdy na úroveň formule 1 nikdy nedosáhne, zatímco jiní naopak předpovídají konec královny motorsportu. Zakladatel elektrického seriálu Alejandro Agag by se fúzi nebránil.

Podle šéfa týmu Mercedes ve formuli 1 Tota Wolffa ke spojení těchto dvou seriálů nedojde, nebo alespoň ne v dohledné době, jelikož je “formule E stále na míle daleko”. Dokonce je toho názoru, že v tomto šampionátu jde spíše o protěžování životního stylu a zábavy, než o čisté závodění. Ani hlava královny motorsportu Chase Carey není fanouškem myšlenky fúze.

Podle jeho slov se jedná o jedinečný sport s neuvěřitelnými aktivy – především bohatou historií a obrovskou fanouškovskou základnou – a není jejich cílem s formulí E nějak soupeřit.

Na opačném břehu pak stojí dvojnásobný šampion formule E Jean-Éric Vergne a zakladatel šampionátu Alejandro Agag. Oba se shodují v tom, že fúze by nemusela být špatným krokem.

Francouz dokonce předpovídá, že v budoucnosti benzínové a dieselové motory budou zcela nahrazeny těmi elektrickými. Rovněž má zajímavou představu, jak by mohl vypadat formát mistrovství: “Líbilo by se mi, kdyby v blízké budoucnosti deset nejlepších jezdců z formule 1 a deset nejlepších jezdců z formule E odjelo společně přes dvacet závodů – deset ve formuli E, deset ve formuli 1. To by bylo úžasné.”

Agag pochopitelně protěžuje svůj produkt, takže je toho názoru, že ačkoliv formule 1 bude stále existovat a spalovací motory se budou i nadále používat, tak se bude jednat spíše o tzv. “oldtimery”, které přirovnává k dostihům: “Dostihy také stále existují, i když na koni už do práce nejezdíme. Spalovací motory tu budou ještě dlouho – možná jako luxusní produkt, možná pro sváteční jízdy. Technologie budoucnosti je ale elektrická.

Další možností by bylo koneckonců spojení formule E a formule 1. Nevím, kdy by k tomu mělo dojít, ale byla by to další možnost pro budoucnost. Jakmile bude výkon našich vozů na stejné úrovni jako aut formule 1, což pravděpodobně bude případ za tři roky až pět, šest let – proč by se pak nemohly spojit?”

Frentzen: Formule E jednoho dne formuli 1 nahradí

Heinz-Harald Frentzen je velkým příznivcem elektroautomobilů, sám již několik let vozy na elektrický pohon využívá, proto není divu, že mu ani formule E není cizí.

Nedávno se opět přihlásil v rozhovoru pro faz.net o slovo. “Chápu to. Ale vývoj nelze zastavit. I ve formuli 1, která jezdí s hybridním systémem, se přemýšlí o vylepšení systému elektrického pohonu,” připomíná vicemistr F1 sezony 1997, jenž se zúčastnil celkem 157 Grand Prix. “Vývoj moderní technologie pro elektromobilitu nebude možné přenést jedna ku jedné z formule 1 do sériové výroby.”

Myslí si však, že ještě několik let bude formule 1 kombinovat efektivní spalovací motory s výrobou energie pro pohon elektrických motorů. “Kdybych musel investovat, pak bych nevsadil na techniku přítomnosti, nýbrž na techniku budoucnosti. To je elektromobilita. Formule E má spoustu potenciálu.

53letý Němec věří, že jednou bude královna motorsportu zcela nahrazena formulí E: “Podle mě ano. Momentálně jsme v přechodné situaci, ve které tradicionalisté – v Anglii se jim říká petrolheadi – mají ještě velký vliv na tvoření motorsportu. Ale to se postupem let změní.”

“Tlak stoupá, přichází ze všech směrů. Mladí lidé budou vyrůstat samozřejmě s elektroauty a dokud uvidí jezdit rychlá auta, tak jim na závodní trati nic nebude scházet,” dodal Frentzen, jehož slova cituje portál e-formel.de.

Rodák z Mönchengladbachu přiznává, že přesto, že již šest let on i jeho žena vlastní výhradně auta na elektrický pohon, se občas rozplývá, když mu někdo vypráví o svém silném voze.