Polestar chce na trh vypustit elektrický kabriolet

Byl to teprve začátek března, když jsme se dívali na jedno z nejhezčích aut. Elektrický spin-off značky Volva Polestar nás překvapil odhalením O2. Elektrický kabriolet s pevnou střechou měl čtyři sedadla a jezdil na stejné lepené hliníkové platformě jako chystaný Polestar 5. S plug-in hybridním výkonným kupé Polestar 1 bez ochrany by byl roadster s nulovými emisemi dokonalou vlajkovou lodí.

Bude skutečností? Odpověď je možná definitivní. Generální ředitel Polestar Thomas Ingenlath se posadil a popovídal si s magazínem Top Gear o perspektivách prodeje O2.

„Mojí ambicí je udělat z něj sériové auto, ale není to tak jednoduché. Musíte respektovat složitost. Musíme vidět kam směřuje O2. Když namalujete obraz, je vždy dobré ho nechat být a po několika měsících se na něj podívat a přesto zjistit, zda je to dobrý obraz.“

Ohromující elektrický roadster 2+2 byl vrcholem přítomnosti Polestaru na Goodwood Festival of Speed ​​2022. Prototyp Polestar 5 byl také v západním Sussexu s příslibem budoucí varianty s vrcholem řady s téměř 900 koňskými silami. Thomas Ingenlath z dobrého důvodu řekl, že „je úžasné, co můžete dělat s elektrickými motory. Je to šílené a skvělé a je skvělé to dělat a dokážete si představit, jaké auto tam můžete mít.”

Když byl O2 původně představen, Polestar byl ohledně technických specifikací skoupý. Je však snadné dívat se na koncept jako na dvoudveřový Precept se skládací pevnou střechou. V širším měřítku jde o stylovější pojetí toho, co se stane sériovou verzí Polestar 5, která se do konce roku 2023 prolomí s masivním točivým momentem 900 Newtonmetrů.

Podobně jako Polestar 1, kterých bylo vyrobeno pouze 1 500, by O2 byl pro Volvo skvělý způsob, jak skutečně umístit Polestar na automobilovou mapu špičkových výrobců.