Poptávka po elektrických užitkových vozidlech v Číně může ovlivnit trh ropy

Elektrická užitková vozidla jsou stále populárnější na mnoha místech po celém světě, zejména při kratších městských dodávkách, a Čína není výjimkou. Podle nové zprávy se prodeje lehkých užitkových vozidel na baterie zvýšily z méně než 1 procenta v roce 2020 na přibližně 10 procent všech segmentových prodejů v tomto roce, což by mohlo začít mít dopad na celosvětovou poptávku po ropě.

A podle této zprávy trend nevykazuje žádné známky zastavení – stále více dodávek a malých pickupů v zemi se nakupuje s elektrickým pohonem, a to se pomalu rozšíří na větší nákladní vozy, jak se stanou konkurenceschopnými a začnou přicházet v lidová republika – právě teď není v Číně na prodej tolik široce dostupných středně těžkých nebo těžkých elektromobilů, ale očekává se, že se to velmi brzy změní, jakmile se do akce zapojí místní výrobci.

Ale i přes nedostatek dostupných větších elektrických nákladních vozidel zdrojová zpráva odhaluje, že zatímco prodeje elektrických návěsů byly před dvěma lety prakticky nulové, dnes představují návěsy BEV 3,4 procenta trhu a opět se očekává, že tento trend bude pokračovat a zdůrazňovat. Stále se nemohou rovnat dojezdu svých protějšků spalujících naftu, takže se téměř výhradně používají na krátké trasy kolem měst.

S postupujícím pokrokem v technologii baterií však budou elektrická nákladní vozidla vhodná pro stále větší počet rolí pro práce na delší přepravě. V Číně také přijímají výměnu baterií nejen u osobních automobilů, ale také u nákladních automobilů a dodávek. Země bude mít v blízké budoucnosti na silnicích asi 34 000 komerčních EV s vyměnitelnými bateriemi.

Data říkají, že Čína zaznamenala 318procentní nárůst počtu stanic pro výměnu baterií a další jsou stále plánovány. To vše bude mít dopad na globální ceny ropy, tažené také stále větším podílem nových elektrifikovaných vozidel kupovaných v Číně (mnoho z nich také podporuje výměnu baterií) – taková vozidla v současnosti tvoří 22 procent prodeje nových aut v Číně a trend nevykazuje žádné známky zpomalení.