Porsche před Santiago ePrix: Cílem je bodovat

Německá automobilka měla v Saúdské Arábii fantastický debut, když v úvodním podniku sezony dojel André Lotterer na druhém místě, avšak v sobotu ani jeden z jezdců nebodoval.

Ačkoliv se nejednalo o špatný start do sezony, tak zůstávají nohama na zemi. “Měli jsme dobrý start v Saúdské Arábii, ale jsem si také vědom toho, že máme ještě potenciál na zlepšení se. Jako nový tým formule 1 se toho musíme ještě spoustu naučit. Pauza byla pro nás velmi dobrá, protože jsme měli čas zanalyzovat spoustu dat. Proto jsem si jistý, že budeme v Chile ještě lepší. Celkově jsme pro závod v Chile opatrně optimističtí,” řekl Lotterer.

Podle německého závodníka bude hrát klíčovou roli především kvalifikace. “Jestli budeme mít podobně dobrý závod jako v Saúdské Arábii, se těžko předpovídá. Musíme se v kvalifikaci vyhnout nehodám, pak budeme mít slušné šance na body. Každopádně máme potenciál,” hlásá odhodlaně.

Stejného názoru je i jeho týmový kolega Neel Jani: “V uplynulých týdnech jsme intenzivně prošli všechny detaily, abychom zanalyzovali, ve kterých oblastech se můžeme zlepšit. Nastavení vozu a management energie byly hlavním tématem. Náročné to je z toho důvodu, že to musíme dát všechno do kupy. Každý dělal přes zimu své úkoly, a nyní uvidíme, kde v Chile budeme.Body jsou rozhodně cílem.”

Nováčci z Zuffenhausenu zářili: Lotterer získal první pódium

Švýcar při svém návratu po dvouleté pauze skončil na 17., resp. 13. pozici. S výsledkem pochopitelně spokojený nebyl, nicméně podotýká, že se jak on, tak i tým učili. Co se týká nadcházející ePrix, tak zdůrazňuje, že tamní trať je ve všech ohledech naprosto odlišná od té na předměstí Rijádu.

“Je to klasický okruh formule E s úzkými a ostrými zatáčkami, není příliš rychlá a má pár převýšení. Trať má jednu z nejdelších rovinek. Tam dosáhneme na rozdíl od ostatních tratí v kalendáři formule E nejvyšší rychlosti,” popisuje Jani, jehož slova cituje portál e-formel.de. “Co se asfaltu týká, i ten by mohl zapříčinit rozdíly, které se projeví na úrovni přítlaku a s tím také na nastavení auta.”

Lotterer je ale přesvědčený, že se ubírají správným směrem: “Okruh byl modifikován pro aktuální sezonu. Porsche 99X Electric by měl sedět. Filozofie nastavení vozu se každopádně ubírá dobrým směrem. Minulý rok byly teploty v Santiagu vysoké. Proto byl závod pro nás jezdce opravdu náročný.”