Porsche se zaměřuje především na spolehlivost a práci s pneumatikami

Německá automobilka je krok před svým debutem ve formuli E a přípravy jsou v plném proudu. “Projekt Formule E začal prakticky odchodem z nejvyšší třídy prototypů. Náš tým je kompletně složený z týmu LMP1. Nenajali jsme žádné experty z jiných týmů. A o tomto rozhodnutí jsme nikdy nepochybovali,” zdůrazňuje technický ředitel projektu Malte Huneke, jehož cituje německý portál speedweek.com

Porsche a jeho cesta do Formule E

Hlavním cílem Porsche je momentálně to, aby jejich vůz byl spolehlivý a pravidelně dojížděl do cíle. Dalším krokem je naučit se správně pracovat s pneumatikami. Huneke připomíná, že mají stejně jako již etablované týmy k dispozici pouze 15 testovacích dní, přičemž smějí použít jednu sadu gum na den. “Jsme nováčci. Ale chceme z toho dostat to nejlepší,” je odhodlaný Hunecke.

Porsche vsází na zkušenosti, proto angažovali Janiho

Porsche se bude snažit adaptovat také zkušenosti, které získali za léta v šampionátu vytrvalostních závodů WEC. “Snažíme se projít všechno, včetně různých situací pod safety carem nebo červenými vlajkami,” popisuje práci na simulátoru vedoucí managementu týmu Carlo Wiggers.

Poměrně brzké oznámení prvního jezdce Nielse Janiho bylo záměrné, protože si jsou dobře vědomi toho, že nabrat nezkušeného pilota, když debutujete, by byl obrovský risk. Zejména, chcete-li být už od začátku konkurenceschopní. Nováček totiž neposkytne většinou takový feedback, jako pilot, který má již za sebou bohatou závodní historii. “Vybrali jsme Neelse záměrně brzo. Potřebovali jsme pilota, který má hodně zkušeností. Pro nováčka jsou zkušení piloti velmi důležití.”

Kandidáty na druhou sedačku jsou Brandon Hartley a současný pilot DS Techeetah André Lotterer, neboť oba již za Porsche závodili, jak připomíná Wiggers: “Je známo, že jsou oba na nás smluvně vázáni. Uvidíme, jak budou vypadat jejich ostatní povinnosti.”

Účast ve formuli E bude pro Prosche z finančního hlediska mnohem výhodnější, neboť náklady na vývoj nejsou pořád tak vysoké jako v ostatních šampionátech.

“Agag (šéf Formule E, pozn. red.) a jeho tým udávají směr a neberou ohledy na spolurozhodování týmů. Je to jiné než ve formuli 1,” porovnává Wiggers, který zdůrazňuje, že ačkoliv sledují i kroky konkurence, tak se soustředí především na sebe.