Přípravy v plném proudu. Testování nové pohonné jednotky proběhlo úspěšně

Andretti je jedním z prvních týmů, které otestovaly nový a vlastní elektromotor pro sezonu 2016/17. Poslední testy probíhaly tento měsíc na okruhu Snetteron a zkoušel se jak kvalifikační, tak i závodní režim.

Od druhé sezony se otevřel vývoj elektromotorů. Většina týmů ustoupila od univerzálního motoru z první sezony a začala s vlastním vývojem. Touto cestou se chtěla vydat i stáj Andretti, ale po velkých problémech v předsezónních testech se musela vrátit ke standardnímu SRT_01E a plán nasadit svůj motor o rok odložila. Nyní nový motor ATEC-02 spatřil světlo světa.

“S vozem jsme dokončili několik stovek kilometrů. Zatím je spolehlivost velmi dobrá. Ještě před prvním vyjetím na trať jsme dokončili stejný počet kilometrů jako za celou sezonu, takže pohonná jednotka je velmi silná. Momentálně jsme ještě více vepředu, než jsme očekávali. Nový motor bychom mohli ukázat už v Londýně, a to nás dostává do rozpaků,” komentoval šéf Andretti Roger Griffiths.

Andretti nechtěl nic podcenit, první testy začaly již v květnu. “Tyto testy byly velmi úspěšné, více než jsme očekávali. To svědčí o naší pečlivé přípravě. Letos si jsme mnohem jistější a více připravení. Ukázalo se, že za ten rok jsme udělali velký kus práce.”

Co bylo na motoru, který tým plánoval nasadit do druhé sezony, špatně? Podle Griffithse byl na vině chladící systém, který způsoboval poškození celé pohonné jednotky, a špatně vyvinutý řídící software.