Prodeje elektromobilů Toyota klesly o 40%

Přestože Toyota v tomto fiskálním roce očekává rekordní růst, snižuje odhad prodeje elektromobilů o téměř 40 %. V rámci nejnovějšího sporného strategického posunu Toyoty se společnost přikloní k hybridům, aby se „vyhnula cenové konkurenci“ na trhu EV.

Toyota zveřejnila své fiskální výsledky za 2. čtvrtletí 2024, které ukazují celoplošný růst. Během prvního pololetí fiskálního roku dosáhly prodeje Toyoty (a Lexusu) 4,7 milionu, což je o 114 % více než v loňském roce.

Automobilka zaznamenala růst tržeb napříč všemi regiony. Prodej elektrifikovaných vozidel se na celkových tržbách podílel 35,3 %. Náklad však nesly HEV s 1,7 milionu prodaných vozů ve srovnání s pouze 59 000 elektromobily na baterie.

Navzdory vydání nových pokynů Toyota očekává nižší podíl prodejů EV. Společnost stále očekává, že v tomto fiskálním roce prodá 9,6 milionu vozů, ale s výrazně nižším podílem elektromobilů.

Toyota snížila odhad prodeje elektromobilů z očekávaných 202 000 na pouhých 123 000. To je téměř 40% rozdíl.

Společnost uvedla, že nižší prognóza „odráží pokles na čínském trhu“. Finanční ředitel Toyoty Yoichi Miyazaki ve zprávě o zisku společnosti uvedl, že úprava byla způsobena sílící cenovou válkou elektromobilů v Číně.

Toyota již v regionu snížila ceny, protože to vypadá, že bude konkurovat lídrům na trhu, jako jsou BYD a Tesla. Společnost také propustila zaměstnance prostřednictvím společného podniku s čínskou Guangzhou Automobile Group (GAC).

Hybridy již představují přibližně 28 % celosvětového prodeje Toyoty. Navzdory snížení předpovědi prodeje EV Toyota uvedla, že očekává, že prodá asi 3,6 milionu HEV, oproti 3,5 milionu.

Zvýšila také svůj cíl PHEV na 141 000 ze 137 000. Toyota očekává, že prodej elektrifikovaných vozidel bude tvořit 37,2 % celkových prodejů, což je nárůst ze současných 35,5 %.