První elektrická Kia přichází s novým designem

Kia Ray EV byla prvním sériově vyráběným elektromobilem značky, když byla v roce 2011 uvedena na korejský trh. Je pozoruhodné, že se prodává dodnes a řekli byste si, že Kia je konečně připravena přejít na model druhé generace.

Tentokrát jsou změny významnější a přináší maličký Ray EV – jeho 3 595 mm (1415 mm dlouhý, 1 595 mm široký a 1 700 mm vysoký.

Vpředu má Kia Ray EV 2023 přepracovanou přední mřížku s aktualizovaným firemním znakem. Uzavřenou masku chladiče lemují nové světlomety LED s vertikálním uspořádáním namísto horizontálních jednotek předchozího modelu. Dole má nárazník také zcela nový design a již neobsahuje mlhová světla; také přijímá prvek podobný kluzné desce ve spodní části.

Při pohledu z boku vypadá Kia Ray EV téměř identicky s odcházejícím modelem, kromě nového designu kol z lehkých slitin.

Další změny lze pozorovat na zádi, kde se mini EV může pochlubit novými zadními světly LED spojenými s lesklými černými ozdobnými prvky, které se táhnou přes dveře zavazadlového prostoru. Zadní nárazník byl také přepracován, aby vypadal více jako SUV, a madlo zadních výklopných dveří je nyní skryto.

Přesuneme-li se do interiéru, Kia neudělala příliš mnoho změn kromě přidání digitálního přístroje, zvětšení středového displeje infotainmentu na úkor fyzických tlačítek a plácnutí svého nového loga na volant. Tisková zpráva zmiňuje také světle šedou látku aplikovanou na sedadla a výplně dveří. Změny jsou vítány, ale design palubní desky se zjevně trochu dostává.

Jak si nás značky Hyundai Motor Group v poslední době zvykly, Kia Ray EV 2023 je zobrazena pouze na několika snímcích bez jakýchkoli technických specifikací. Úplné odhalení bude následovat v následujících týdnech, kdy se snad dozvíme něco o pohonném ústrojí EV. Když už jsme u pohonného ústrojí, Kia Ray nabízí v Koreji také 1,0litrový tříválcový plynový motor.

V současné podobě je Kia Ray EV poháněna vpředu umístěným elektromotorem o výkonu 50 kilowattů (67 koní), který čerpá energii z 16,4 kWh lithium-iontové baterie umožňující dojezd 86 138 km NEDC.