Renault těží z vývoje hybridního motoru pro formuli 1, odhaluje technologii E-Tech

Automobilka Renault odhaluje hybridní pohon s názvem E-Tech, který pomůže opět posunout elektrifikaci provozu na novou úroveň.

Díky tomuto vývoji skutečného hybridního pohonu, a nikoli pouhého elektrifikovaného termického motoru, zajišťují pohony E-TECH systematické startování a rozjezdy v elektrickém režimu, vysokou energetickou účinnost, zejména díky nové převodovce, ale také zásluhou regeneračního brzdění a vysoké schopnosti dobíjení baterie. K tomuto vývoji pomohli i zkušenosti z formule 1, kde se používá už od sezony 2014 hybridní pohonná jednotka.

Pohonný agregát společný hybridním pohonům Renault existuje ve dvou variantách: E-TECH pro „full hybrid“ (HEV neboli „hybrid“) a E-TECH Plug-in pro „plug-in hybrid“ (PHEV neboli „dobíjecí hybrid“). Lze je snadno včlenit do těchto modelů díky jejich modulární platformě CMF-B a CMF-C/D, koncipované již od počátku tak, aby umožnila elektrifikaci a kompaktnost technologie.

Inženýři Renaultu vyvinuli revoluční řešení pro hybridní pohony, které jsou předmětem více než 150 patentů. Je založeno na hybridní soustavě zvané „sériově-paralelní“, nabízející maximum kombinací a maximální úsporu CO2 při provozu.

Jedná se ovšem o pouhý začátek velké změny v motorismu, jelikož vizí skupiny Renault je poskytnutí trvalé mobility každému, dnes i v budoucnu. Ambicí skupiny Renault je dosáhnout do roku 2022 hromadné elektrifikace modelové řady s 8 čistě elektrickými modely a 12 elektrifikovanými modely.