Revoluce v nakupování, v USA zkoušejí pojízdný autonomní supermarket Robomart

Nakupování potravin online je dnes prakticky běžnou záležitostí. Zmáčknete pár knoflíků na počítači nebo telefonu a do dvou hodin máte svůj nákup před svými dveřmi. Ve Spojených státech ale nyní zkouší prodej potravin povýšit na ještě vyšší úroveň – pojízdným Robomartem, který k zákazníkovi dojede zcela sám.


Tak tedy, Robomart je především autonomní vozidlo. Lépe řečeno dodávka. Prvotní záměr designérů z Kalifornie je distribuce ovoce a zeleniny. A proč právě tyto dvě komodity? Odpověď je prostá. Pojítkem je velmi malé zastoupení v prodejích online nakupování, neboť právě ovoce a zelenina podléhají brzké zkáze a nedají se tudíž příliš dlouho skladovat.

Vnitřní prostory robotické dodávky jsou tedy vybaveny chladícím zařízením, které udržuje optimální teplotu pro skladování surovin, jež k zákazníkovi proudí prakticky ze „záhonu.“ Nákladní prostor lze pochopitelně nakonfigurovat na přání zájemce o Robomart, což z něho činí doslova pojízdný supermarket.

Čtěte také: CHYTRÉ PNEUMATIKY V BUDOUCNU DOBIJÍ ELEKTROMOBIL A PŘIZPŮSOBÍ SE PODMÍNKÁM

Fungovat má tak, že si zákazník skrze mobilní aplikaci přivolá nejbližší vozidlo. To se samo dopraví na určenou adresu, následně se odemknou dveře a zákazník si vybere preferované zboží. Dojde přitom k automatickému účtování ceny po odebrání zboží z police.

A teď k samotnému provozu auta, jehož pohon je čistě elektrický. Na jedno nabití, které probíhá bezdrátově systémem HEVO, je schopno urazit až 130 kilometrů. Autonomii nejvyššího stupně 5 zajištují nejmodernější LiDAR senzory, radary a kamerami. Bez jakéhokoli lidského zásahu je tedy vozidlo schopno pohybovat se mezi překážkami běžného provozu.

Společnost se prozatím snaží získat povolení k testování prvních vozů ve veřejném provozu na domácí půdě v Kalifornii.