Cruise, společnost General Motors s autonomním řízením taxislužby, plánuje znovu spustit své taxi služby bez řidiče v jediném blíže neurčeném městě ve Spojených státech.
Oznámení, o kterém informovala agentura Reuters, přichází poté, co Kalifornie zakázala vozidlům problémové obchodní jednotky nabízet jízdy na veřejných komunikacích po nehodě, kdy byl chodec tažen autonomním vozidlem Cruise poté, co ho srazilo vozidlo řízené člověkem.
Po zákazu autonomního taxi jednotka GM pozastavila všechny hlídané a manuální jízdy autem ve Spojených státech, což způsobilo vnitřní nepořádek. Generální ředitel Kyle Vogt a hlavní produktový ředitel Daniel Kan odstoupili a výroba modulu Origin bez řidiče (který nemá volant a může přepravovat více cestujících) byla zastavena.
Podle agentury Reuters se Cruise zaměří na AV na bázi Bolt EV, které byly v minulém roce zapojeny do mnoha incidentů, zatímco Origin zůstane v dlouhodobé strategii společnosti.
Kalifornie pravděpodobně nebude místem, kam se robotaxis GM vrátí, protože stát je minulý nedávno zakázal. Pravděpodobnější variantou by byl Texas, kde Cruise již provozuje ve Phoenixu a Austinu a kde byli regulátoři o něco shovívavější k kabinám GM bez řidiče.„Jakmile podnikneme kroky ke zlepšení naší kultury bezpečnosti a obnovení důvěry, naší strategií je znovu spustit činnost v jednom městě a prokázat tam naši výkonnost, než se rozšíříme,“ uvedla společnost v prohlášení.
Jednotka oznámila zaměstnancům v e-mailu, že zruší některá pracovní místa, „především v neinženýrských rolích“, a dodala, že podle agentury Reuters poskytne další podrobnosti v polovině prosince.
Finančně si Cruise nevedl skvěle. Přestože generální ředitelka GM Marry Barra jednou řekla, že Cruise a její technologie autonomních vozidel by mohly do konce desetiletí vygenerovat příjmy až 50 miliard dolarů, realita je taková, že od té doby, co je v rukou GM, tečou peníze.
Automobilka ztratila na Cruise jen ve třetím čtvrtletí letošního roku více než 700 dolarů a od roku 2016 více než 8 miliard dolarů.