Šampion formule 1 Nico Rosberg chce levné elektromobily

Bývalý jezdec formule 1 Nico Rosberg dosáhl 23 vítězství a vyhrál mistrovství světa v roce 2016. O pět dní později odešel do závodního důchodu a zahájil kariéru jako podnikatel a investor se zaměřením na udržitelnou mobilitu a zelené technologie. Investuje do plně elektrické závodní série formule E a financuje nové startupy v oblasti mobility, jako jsou Volocopter, What3Words a Chargepoint.

Němec pohovořil o tom, co potřebuje budoucnost samotné mobility a automobilového průmyslu. Přestože už dnes začínáme elektromobily vnímat jako samozřejmost a jsou pomalu na každém rohu, Rosberg není s vývojem situace spokojený.

„Obávám se, že elektrifikace dopravy neprobíhá dostatečně rychle. V tuto chvíli vidíme zrychlování globálního oteplování a cíle, které musíme dosáhnout, jsou příliš ambiciózní. Snížení emisí o 50% v roce 2030 a znovu v roce 2040 je tak obrovskou výzvou a mobilita zde hraje zásadní roli.

V Evropě jsme již pozadu, pokud jde o tyto ambiciózní cíle. Doufám, že se tam dostaneme do roku 2030, ale zbytek světa je stejně důležitý. Pokud se podíváte na rozvojové a rozvíjející se země, je to největší výzva, které budeme čelit, nasadit i tam elektrická vozidla a zajistit v těchto zemích ekologičtější mobilitu.”

Rosberg byl také dotázán na to, jakým způsobem by se mohl rozvoj elektromobilů zvýšit. Odpověď je ovšem snadná.

Cena je důležitá. Proto je zásadně důležité snížit náklady na baterii, protože tvoří přibližně 40% nákladů na auto. Naštěstí jsme zaznamenali rychlý pokles nákladů na baterie, více než 40% za pět let. To je zásadní pro to, aby byly elektromobily dostupné. Nejprve pro rozvinuté země, ale ještě dostupnější pro rozvojové země,” dodává bývalý závodník, který bude mít v příštím roce i vlastní tým v Extreme E.

Rosberg znovu vyzve Hamiltona, oba vstupují do Extreme E s vlastními týmy