Pilot Dragon Penske Autosport Sergio Sette Camara říká, že nový kvalifikační systém Formule E ztěžuje menším týmům „ moment překvapení“.
Šampionát plně elektrických monopostů opustil svůj často kritizovaný formát skupinové kvalifikace pro vyřazovací systém – ve kterém úvodní dvě skupiny mohou dát dohromady tři nebo čtyři ostrá kola a pokusit se dostat do další fází souboje o pole position.
Tento nový systém, který je všeobecně chválen jezdci formule E, omezil výhodu, kterou díky vývoji trati získali závodníci ve čtvrté skupině.
Vzhledem k tomu, že týmy jako NIO 333 a Dragon byly často uzavřeny do čtvrté skupiny, znamená to, že nyní čelí většímu boji o to, aby se dostali mezi nejlepší čtyři v každé skupině a zapojili se do duelů.
„Myslím, že v kvalifikaci je letos tak těžké překvapit, protože každý má tři až čtyři kola a výkon není tak vysoký,” řekl Sergio Sette Camara.
„Takže každý zajel opravdu dobré kolo. Loni jste měli jen jedno kolo na 250, takže jste mohli udělat něco jiného a zkusit zajet opravdu dobré kolo, a letošní rok je mnohem těžší. Myslím si, že v kvalifikaci odjeli všichni skvělá kola.”
Sette Camara cítil, že kdyby dokázal překonat malý deficit, kterému čelil ve své skupině, mohl se dobře kvalifikovat ve středu pole.
Brazilec dodal, že závod v Mexiku působil v týmu jako „kbelík studené vody“ poté, co ho tým NIO 333 překonal – což podle něj těžilo z ignorování závodu a dokázalo toho využít.
„Jedna desetina by mě posunula o pět míst vpřed v mé skupině, což znamená 10 míst na startu,” pokračoval Sette Camara.
„Byl jsem velmi blízko startu ve středu pole, ale nestalo se tak. V závodě víme, že nemáme nejsilnější auto a věci, které bychom mohli posouvat vpřed. U NIO se rozhodli udělat strategii, kde na začátku hodně ušetří a úplně ignorují závod. A pak už to šlo v jejich prospěch o jedno kolo víc.
Pro nás to nevyšlo, protože jsme na začátku měli přehnanou spotřebu. V Římě musíme být lepší a musíme udělat velký krok vpřed – protože Mexiko bylo vědrem studené vody!”