Stellantis testuje nabíjecí dálnice

Zabudování indukčního nabíjení do povrchu silnic je myšlenka, kterou mnoho výrobců analyzovalo v průběhu let, ale žádný z nich ji dosud neimplementoval pro veřejné použití. Ale nabíjení EV za pohybu, zatímco jedete po dálnici, zní jako tak lákavá vyhlídka, že společnosti jsou ochotny investovat čas a zdroje, aby to bylo životaschopné, a nejnovější automobilkou, která to zkusila, je Stellantis.

Nejnovější průmyslový gigant na globální automobilové scéně, Stellantis, vytvořil kruhovou testovací dráhu se zabudovaným indukčním nabíjením a nazval ji Arena del Futuro (italsky přeloženo Aréna budoucnosti). Byla postavena jako součást státem financovaného infrastrukturního projektu A35 Brembi, který spojuje velká italská města Brescia, Bergamo a Milán.

Podle Stellantisu má vnější pruh kruhu implementovaný vestavěný systém Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT) a umožňuje vozidlu, jako je elektrický Fiat 500, který použili jako testovací vůz, skutečně jet dálniční rychlostí, aniž by skutečně vybíjel baterii. Společnost tvrdí, že je odhodlána nabízet špičkovou svobodu mobility a toto je jeden způsob, jak toho dosáhnout, aniž by byla auta přetěžována obrovskými a těžkými bateriemi.

Stellantis také poznamenává, že jedna věc, která odlišuje jeho Arena del Futuro od jiných podobných projektů, je to, že je skutečně napájena stejnosměrným proudem, což by mělo vést k menším ztrátám energie v distribučním procesu, což by negovalo potřebu převádět stejnosměrný proud na střídavý. umožňuje použití tenčích kabelů a zjevně mohou používat hliníkové kabely, které jsou stále dostatečně vodivé, aby vykonávaly svou práci, ale stojí poloviční ve srovnání s mědí a přináší další výhody, zejména pro recyklaci.

„Náš dlouhodobý strategický plán, Dare Forward 2030, je založen na předpokladu přinést „nejmodernější svobodu mobility“ všem a tento projekt je samotnou podstatou toho, kam jako společnost směřujeme.

Ve spolupráci s touto neuvěřitelnou skupinou partnerů jsme dokázali, že technologie indukčního dobíjení může pohánět naši elektrifikovanou budoucnost. Tyto společné projekty jsou vzrušujícími kroky, protože pracujeme na dosažení delší životnosti baterie, menšího dojezdu, větší energetické účinnosti, menší velikosti baterie, vynikajícího výkonu a nižší hmotnosti a nákladů,” řekla Anne-Lise Richard, vedoucí globální obchodní jednotky e-mobility ve společnosti Stellantis.