Studenti postavili na oslavu futuristické NSU

Na oslavu 150. výročí v závodě Audi v Neckarsulmu dvanáct učňů ve Four Rings elektrifikovalo ikonický klasický vůz. Účastníci kurzů automobilové mechatroniky, karosérie a mechaniky a lakování vozidel hrdě odhalili „EP4″. „E” znamená elektrický pohon a „P4″ pro NSU Prinz 4, model vyrobený v Neckarsulm od NSU Motorenwerke od roku 1961 do roku 1973.

„Chtěli jsme postavit auto, které bude nejen rychlé a bude vypadat skvěle, ale bude také ctít 150. výročí tohoto závodu,“ říká Dean Scheuffler, učeň automobilového mechanika u Audi v Neckarsulmu.

NSU Prinz 4 vyrobený v roce 1971, který byl desítky let mimo provoz až do svého vzkříšení v lednu 2023. Učni tohoto „prince“ probudili ze spánku a vybavili ho novým vysokonapěťovým srdcem.

Od lednového zahájení projektu k velkému odhalení na Dni rodiny to však byla dlouhá cesta. Na četných týmových setkáních si stážisté, školitelé a projektoví manažeři vyměňovali názory na stav projektu, výzvy a další kroky. Prvním úkolem bylo vytvořit pevný základ pro konverzi.

Zatímco začínající specialisté na karosérie a laky řešili podvozek a vnější plášť klasického vozu, budoucí automechanici se pustili do práce na pohonném ústrojí, baterii a zavěšení.

Zadní část „prince“, kde kdysi sídlil dvouválcový benzínový motor o výkonu 30 k (22 kW), je nyní domovem elektromotoru o výkonu 240 k (176 kW). Pochází z Audi e-tron z roku 2020 a získává energii z baterie z plug-in hybridního Audi Q7 TFSI e quattro.

Elektrifikovaný stroj dýchá chladicí vzduch širokým otvorem pro vzduch ve spodní části nárazníku, zatímco teplo může unikat velkým otvorem v přední kapotě. Dveře zavazadlového prostoru také zlepšují chlazení a lze je zafixovat v pootevřené poloze. Odhaluje tak elektrárnu a připomíná historické závodní vozy založené na sportovním NSU Prinz 1000. Tam, kde řada otevřených karburátorových trychtýřů dávala přihlížejícím vodítko o sportovních záměrech těchto vozů tehdy, EP4 nyní zobrazuje svůj elektromotor.

Učňům bylo jasné, že jejich EP4 by mělo hrdě ukázat, že začal život jako NSU Prinz. K historickým prvkům tedy patří nejen přední a zadní světla. Karoserie ze 70. let si také zachovala své charakteristické linie ramen a střechy. Učni zbavili plech rzi a natřeli jej barvami Audi Suzuka Grey a Brilliant Black. Na boku vozidla byly použity akcenty jako výroční nápis „150“.

Velký skok ve výkonu si vyžádal rozsáhlé úpravy podvozku a karoserie. Základ tvoří upravená podlahová vana z Audi A1 včetně brzd a náprav. Rozsáhle upravenou a výrazně rozšířenou karoserii namontovali učni nahoru. Svalnaté blatníky jsou nezaměnitelně atletické. Učni je navrhli s podporou Audi Design a pomocí 3D tisku je převedli do reality. Široká kola jsou schovaná pod blatníky. Díky moderním výkonnostním pneumatikám poskytují potřebnou přilnavost při akceleraci a sportovním průjezdu zatáčkou.

Jednodeskový počítač a odpovídající obrazovka slouží přístrojům a displejům. Jsou také rychloměrem vozidla a palubním počítačem a provádějí diagnostické úkoly.

Člen představenstva Audi pro lidské zdroje Xavier Ros byl ohromen jedinečným projektem.

„S obdivuhodným nasazením a značnou kreativitou naši učni postavili ohromné auto. Na výsledek mohou být opravdu hrdí,” řekl Ros.

„Projekty jako tento ukazují, že naše společnost má silnou budoucnost díky našim mladým talentům.”