Vedení Nissanu je s výkony svých svěřenců spokojeno natolik, že si oba ponechá i pro nadcházející sezonu. Zatímco u týmu NIO má sedačku jistou pro zatím pouze Oliver Turvey.
Duo japonského týmu Oliver Rowland a Sébastien Buemi podávali v posledních dvou sezonách velice dobré výkony, které stáji v uplynulém ročníku vynesly druhé místo v poháru konstruktérů, avšak na korunované mistry DS Techeetah ztratili 77 bodů.
“Jsem rád, že mohu v týmu zůstat. Společně jsme toho dosáhli spoustu, a měli jsme skvělou šestou sezonu,” zrekapitulovala stálice týmu, Sébastien Buemi, který je u Nissanu (dříve Renault) od debutové sezony formule E. “Druhé místo v mistrovství nám pomůže udržet formu a sebedůvěru, kterou potřebujeme k tomu, abychom byli ještě konkurenceschopnější.”
Švýcara těší, že bude moci i nadále spolupracovat s Rowlandem: “Je skvělé zase mít Olivera za týmového kolegu. Mám pocit, že se zkušenostmi a znalostmi, které v týmu máme, jsme v dobré pozici, abychom byli ve formuli E ještě úspěšnější.”
Great to be back in car #23 with @Nissanedams for the @FIAFormulaE 2020/2021 season with @OliverRowland1 in car #22.
We've had some great moments together so far and I can't wait to get back on track! @Nissan #NissanFormulaE #IntelligentMobility pic.twitter.com/lDgDzEhOgK— Sébastien Buemi (@Sebastien_buemi) October 14, 2020
“Šestá sezona byla pro nás jakožto tým skvělá, stejně tak pro mě. Z mého prvního vítězství ve formuli E s Nissanem jsem byl nadšený, po té náročné práci a tréninku, který jsem odvedl. Nedokáži si představit lepší místo ve formuli E,” neskrývá své nadšení 28letý Brit, jehož slova cituje portál e-formel.de. “Je to skvělý tým, pro který jsem dvě sezony závodil. Teď mám zkušenosti, abych dostal maximum z toho, čeho jsme v minulé sezoně ne vždy dosáhli.”
Ke změnám nedojde ani na pozicich testovacího/rezervního a simulátorového jezdce, na kterých budou pokračovat Japonec Mitsunori Takaboshi a Jann Mardebourgh.
Turvey nadále u NIO
Stejně jako Buemi u Nissanu, tak i Oliver Turvey u NIO patří k “držákům” šampionátu. Ačkoliv patří stáj dlouhodobě k týmům z chvostu pole a na konkurenci zpravidla mívá propastné ztráty, tak Turvey nad svým zaměstnavatelem nezlomil hůl a podepsal kontrakt na další sezonu.
Třiatřicetiletý Brit již na konci září absolvoval v britském Abingdone téměř 600 km v novém FE-006, do vozu usedl rovněž Tom Blomqvist. Nicméně kdo získá druhý kokpit po boku Turveye je zatím ve hvězdách. Kromě Blomqvista je na seznamu kandidátů také Daniel Abt, který v Berlíně zaskakoval za Ma Čching-Chuau.
Tým | Jezdec | Jezdec |
Panasonic Jaguar Racing | Sam Bird | Mitch Evans |
Envision Virgin Racing | Robin Frijns | Nick Cassidy |
Nissan e.dams | Oliver Rowland | Sébastien Buemi |
DS Techeetah | Jean-Éric Vergne | António Félix da Costa |
BMW i Andretti Motorsport | Maximilian Günther | * Philipp Eng / Marco Wittmann / Lucas Auer |
TAG Heuer Porsche Formula E Team | André Lotterer | Pascal Wehrlein |
Mahindra Racing | Alexander Sims | |
NIO 333 FE Team | Oliver Turvey | Ma Čching-Chua, * Daniel Abt |
ROKiT Venturi Racing | Edoardo Mortara | * Norman Nato |
Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team | Lucas di Grassi | * René Rast |
GEOX Dragon | Nico Müller | |
Mercedes-Benz EQ Formula E Team | Nyck de Vries | Stoffel Vandoorne |
kurzíva – nepotvrzeno
* kurzíva – spekulace