Úvodní závod v Rijádu opanoval Bird, Porsche a Mercedes na pódiu!

Kvalifikace: Mercedes překvapil, pole position získal Sims

Jezdci byli rozděleni do kvalifikačních skupin na základě konečných výsledků z předcházející sezony, takže nejlepší šestice šla nařadu jako první. Sezona nezačala zrovna ideálně pro Antonio-Félixe da Costu (DS Techeetah), kterého poslal tým na trať nepochopiteně brzo a k tomu jej zradily brzdy. Zatímco jeho týmový kolega Jean-Éric Vergne skončil v čele skupiny.

Jelikož se trať zahřívala a byla již čistší, tak byli piloti ze druhé skupiny značně rychlejší, a to o více jak sekundu na kolo. Nejrychlejší kolo zajel Sam Bird, na nějž druhý Jérome d’Ambrosio ztratil přes tři desetiny sekundy.

Ve třetí skupině zazářily monoposty pohaněné motory od Mercedesu, přičemž Stoffel Vandoorne z tovární stáje obsadil druhé místo a těsně za ním skončil Edoardo Mortara z Venturi. Solidní výsledek zajel Oliver Turvey, který si zajistil deváté místo na startu.

V poslední skupině si to mezi sebou rozdalo šest nováčků, přičemž nejlépe se dařilo Nyckovi de Vriesovi, který se jako jediný z této skupiny dostal do super-pole. Pilot Mercedesu tak poměřil své síly v boji o pole position s týmovým kolegou Vandoornem, Mortarou, Simsem a d’Ambrosiem.

Z prvního místa do úvodního závodu odstartoval Sims, kterého v první řadě doplnil Lotterer. Za nimi se pak seřadili Vandoorne a Rowland. Techeetah se musel spokojit až se 14. (da Costa), resp. 22. místem (JEV). Překvapivě nízko startovalo i duo Audi. Lucas di Grassi byl 13. nejrychlejší, Daniel Abt 21.

Závod: Na úvod triumfoval Bird, Porsche a Mercedes při debutu na pódiiu!

Ještě před zhasnutím světel odpadl jeden vůz, a to Dragon Nika Müllera, jelikož mechanici nestihli opravit jeho vůz po nehodě z kvalifikace.

Start proběhl v poklidném duchu a pořadí se příliš nezměnilo a vedoucí trojice Sims, Vandoorne a de Vries si dokázali postupně vybudovat pohodlný náskok na zbytek pole. Vergne se mezitím dostal na body a postupně postupoval polem vzhůru.

Prvním odstupivším se stal Sébastien Buemi, kterého zradila technika. Ačkoliv se dokázal dostat do boxů, v závodě už pokračovat nemohl.

Jako první aktivoval po uplynulých deseti minutách útočný režim nováček v Jaguaru James Calado, který se však pohyboval na chvostu. Zatímco na čele došlo k vzájemnému kontaktu mezi de Vriesem a Mortarou, kteří se kvůli tomu mírně propadli.

Duo Mercedesu se bránilo pomocí útočného módu před hladovým Birdem. Hlouběji v poli se prokousával polem vzhůru bez pomoci útočného módu Frijns, který předjel jak Vergneho tak i Günhtera.

V polovině závodu vyvíjel Bird tlak na de Vriese, ten však mohl využít fanboostu, stejně tak mohl učinit i Vandoorne, Buemi, da Costa a Lotterer. Studená sprcha čekala na úřadujícího mistra formule E Vergneho, jemuž vypověděla službu technika.

Po dlouhých snahách Bird nakonec de Vriese předjel a převzal třetí pozici, později si podal také Vandoorna, který si brousil zuby na Simse. Polesitter podlehl jak Vanoodrnovi, tak i Birdovi. De Vries se propadl za Lotterera na páté místo, aby jej o chvíli později předjel i Rowland.

Porsche mělo při své premiéře opravdu dobré tempo, což kolo co kolo dokazoval Lotterer, který se po překonání Simse ocitl na třetím místě. Deset minut před koncem přebral vedení po perfektně provedeném předjížděcím manévru Bird.

O výjezd safety caru se postaral Daniel Abt, který havaroval. Bird do vysílačky hlásil, že maršálové zajisté nestihnou Abtovo audi odstranit před vypršením časového limitu. Nakonec však byl závod minutu a půl před koncem restartovaný. Bird si vedení uhlídal a dokonce si vybudoval i drobný náskok, zatímco druhý Lotterer se musel bránit před dotírajícím Vandoornem. Němec si svoji pozici ubránil.

Vítězem se stal Bird, následovaný Lottererm a Vandoornem. Na čtvré pozici dojel Oliver Rowland z Nissanu, za ním skončil Frijns, de Vries, Mortara, Sims, d’Ambrosio a nejlepší desítku uzavřel Mitch Evans.