Volkswagen Užitkové vozy (VWCV) začnou brzy nabízet cestujícím v Evropě testovací jízdy pomocí autonomních prototypů založených na ID. Buzz.
Současná flotila sautonomních prototypů provozovaná poskytovatelem spolujízdy MOIA, dceřinou společností koncernu Volkswagen, obsahuje stejnou technologii AD, která se používá v identickém ID. Prototypy Buzz se v současné době testují v Severní Americe.
VWCV bude provádět testy na veřejných komunikacích a na testovacím místě v německém Mnichově, aby prozkoumal co nejvíce dopravních scénářů. Autonomní Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) poprvé vyrazí na silnice během několika příštích týdnů a nabídne svezení politikům, veřejným orgánům, obchodníkům a zástupcům médií.
Volkswagen říká, že proces vývoje vozidel AD je zaměřen na komerční využití vozidla v městských centrech v Evropě a Severní Americe, a to jak pro schémata spolujízdy, tak pro dopravní služby.
Plně elektrické ID. Vozidla Buzz jsou vybavena autonomním systémem od technologické společnosti Mobileye. Každé z vozidel, která jsou klasifikována jako vozidla úrovně 4 podle normy SAE, je vybaveno kamerami, radarem a lidarovou technologií.
Testovací flotila bude použita ke sběru dat o ujetých kilometrech v různých jízdních scénářích. Volkswagen ID. Buzz AD nabízí prostor pro čtyři cestující a jakmile bude připraven pro sériovou výrobu, může být vyráběn ve velkém množství. Během testovací fáze budou mít všechna vozidla uvnitř neustále dohlížející lidské řidiče.
Zajímavé je, že automobilka má se svou autonomní elektrickou dodávkou v Severní Americe a Evropě odlišné strategie. Zatímco v Německu bude MOIA první používat ID. Buzz AD, v USA Volkswagen nebude v budoucnu sám provozovat služby autonomního řízení, což přenechá externím společnostem ze sektoru mobility a dopravy.