Volkswagen přehodnotil ID strategii

Nedávno jsme vás upozornili, že se zdá, že Volkswagen Group právě přehodnocuje svou budoucí strategii pro elektromobily, kterou navrhl bývalý generální ředitel Herbert Diess. To přichází, když nový generální ředitel VW Group Oliver Blume přebírá otěže a on a generální ředitel značky Thomas Schäfer se vyrovnávají s tím, co je před námi.

Ukázalo se, že při tolika změnách je poněkud obtížné držet krok s budoucí strategií Volkswagen pro elektromobily. Vedoucí představitelé automobilky v poslední době pracovali na vyřešení podrobností a nyní se zdá, že existuje oficiálnější plán. To neznamená, že v budoucnu nebudou další změny. Nicméně, s Blumem v čele a údajně poskytuje schválení plánů, stejně jako zvýšené investice, se zdá, že jde kupředu.

Podle nedávné zprávy společnosti Autocar se nově revidovaný plán nyní rozšiřuje do roku 2030 (původně se mělo znovu přejít v roce 2025). Publikace uvádí, že plány se budou opírat o hlášenou investici ve výši 1,5 miliardy eur související s modernizovanými bateriovými články, invertory a výkonovou elektronikou pro budoucí platformu elektrických vozidel skupiny.

Primárním cílem aktualizované strategie se zdá být přepracování platformy MEB a prodloužení jejího životního cyklu. Namísto přechodu na druhou platformu s názvem SSP během několika let je novým plánem společnosti Blume začít integrovat strukturu SSP do platformy MEB od začátku. Některé aspekty architektury SSP však nepřijdou hned, protože VW zaměřuje své současné investice na MEB.

Autocar píše, že přepracovaný plán je alespoň interně označován jako MEB-EVO. Platforma MEB-EVO se údajně zaměří na „jednotnou buňku“, která si prorazí cestu napříč celou řadou EV koncernu VW.

Od aktualizované platformy se také očekává rychlejší nabíjení. 800voltová architektura SSP však bude nyní odložena nejdříve do roku 2028. Ve skutečnosti Schäfer na autosalonu v LA jasně řekl, že celý plán nyní přijde o dva roky později, než bylo původně zamýšleno. Poznamenal také, že VW si ještě není jistý, jak to všechno dopadne, alespoň pokud jde o načasování.

Zatímco většina současných a nadcházejících elektromobilů VW Group jezdí na platformě MEB, rival Tesla Model 3 bude údajně postaven na aktualizované architektuře MEB-EVO. Autocar říká, že sedan měl původně používat platformu SSP.

Různé značky Volkswagenu v současnosti vyrábějí elektromobily založené na MEB v šesti továrnách po celém světě. Příští rok přibudou další dva v Německu. Kromě toho bude skupina vyrábět modely MEB v Číně s JAC prostřednictvím společného podniku a Volkswagen může také vyrábět MEB EV ve své americké továrně v Chattanooga.