Volkswagen přiveze facelift ID.3

Dva a půl roku po uvedení Volkswagenu ID.3 na trh automobilka odhalila faceliftovanou variantu modelu, který zahájil rodinu elektromobilů ID.

Možná to tak navenek a uvnitř nevypadá, ale Volkswagen říká, že model 2024 ID.3 dostal komplexní upgrade – jde tak daleko, že ho nazývá druhou generací – včetně nejnovějšího softwaru s novými komfortními a asistenčními systémy.

Z hlediska stylu jsou změny velmi jemné, ale dávají faceliftovanému ID.3 výraznější vzhled. Zvenku je nejviditelnější aktualizací agresivnější přední nárazník se zvětšenými otvory pro chlazení vzduchu.

Mezi další vylepšení patří nové světelné podpisy pro přední světlomety LED a skupinové zadní světlomety – segmenty zadních světel ve víku zavazadlového prostoru jsou nyní také osvětleny – nová litá kola optimalizovaná pro aero, černá střecha s matně stříbrným lemováním na okrajích a nové barvy včetně tmavě olivínově zelená duhová metalická barva.

Přední kapota kompaktního elektrického hatchbacku se navíc nyní jeví delší, protože byl odstraněn černý pruh pod čelním sklem, přičemž stejný dojem vytvářejí i zapuštěné části po stranách.

Když přejdeme k interiéru, vypadá docela podobně jako v aktuálním modelu, ale Volkswagen říká, že implementoval řadu návrhů od zákazníků. Mimo jiné byl haptický zážitek optimalizován díky vylepšené kvalitě materiálu, včetně měkkých povrchů s pěnou v kokpitu.

Dveřní panely byly přepracovány tak, aby obsahovaly měkčí a větší povrchy a také velkorysejší opěrky rukou. Interiér ID.3 je nyní zcela bez zvířat, s vysokým podílem recyklovaných materiálů. Například materiál z mikrovlákna Artvelours Eco použitý na obložení dveří a potahy sedadel je vyroben ze 71 procent z recyklovaného plastového odpadu.

Stejně jako dříve má VW ID.3 2024 dva volně stojící displeje, kompaktní 5,3palcový displej řidiče ovládaný pomocí dotykových ovladačů na multifunkčním volantu a větší 12palcovou dotykovou obrazovku, která ovládá navigační systém, funkce telefonu, média, asistenční systémy a nastavení vozidla.

Informační a zábavní systém se vyznačuje několika změnami ve struktuře nabídky, jako je například přehlednější a informativnější nabídka nabíjení, která je nyní umístěna v nejvyšší úrovni hlavního displeje.

V oddělení konektivity byl aktualizován a vylepšen chytrý plánovač tras elektrických vozidel. Například na delších cestách naplánuje zastávky nabíjení tak, aby bylo možné dosáhnout cíle co nejrychleji, přičemž kromě úrovně nabití baterie využívá aktuální dopravní informace a předpovědi.

Elektronická architektura vozu Volkswagen ID.3 přijímá nový koncept a jako hlavní komponenty využívá dva vysoce výkonné počítače známé jako ICAS (In-Car Application Servers). Tyto počítače řeší řadu úloh, které jsou jinak rozděleny mezi velké množství malých počítačů. To znamená, že základní funkce vozidla zůstávají na jejich samostatných řídicích jednotkách.

Aktualizace v oblasti asistenčních systémů zahrnují využití dat roje ve funkci Travel Assist, zatímco Park Assist Plus s funkcí paměti umožňuje automatické vyhledání a použití uložených parkovacích manévrů.

Faceliftovaný ID.3 pokračuje se stejným zadním elektrickým hnacím motorem o výkonu 150 kilowattů (201 koní) a točivém momentu 310 newtonmetrů. Akumulátory s kapacitou 58 kWh a 77 kWh zůstávají k dispozici se stejnou klasifikací WLTP.

Větší z nich umožňuje dosah až 546 kilometrů v ID.3 Pro S, zatímco menší nabízí 426 km v ID.3 Pro. Volkswagen uvedl, že do budoucna je plánována menší baterie, ale neuvedl žádné podrobnosti.

Volkswagen neuvedl, kdy se faceliftovaný ID.3 začne dodávat zákazníkům v Evropě, ale podle předchozích zpráv se tak stane ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023.