Volkswagen: Pronajmeme vám hodinu v autonomním vozidle za 180 korun

Jakékoli auto připojené k internetu může již několik let přijímat bezdrátové aktualizace, což automobilkám umožňuje aktualizovat rozhraní a upravovat nabídky. Několik elektrických automobilů zaznamenalo zvýšení dojezdu jednoduše díky automatické aktualizaci softwaru, když majitel spal.

Šéf prodeje a marketingu společnosti VW Klaus Zellmer vidí tuto schopnost jako budoucnost pro změnu způsobu, jakým specifikujete zcela nové auto. Namísto zaškrtnutí políček možností (a VW musí přizpůsobit každé auto specifikacím v továrně, což zvýší náklady) budou všechny vozy VW vyrobeny se všemi hračkami a pak si je jednoduše pronajmete od mateřské lodi, když to bude mít smysl.

V podstatě stejným způsobem si pronajmete potápěčské vybavení pouze na dovolené na lodi, než abyste jej nosili do práce po celý rok. „Bezdrátově umožňujeme přístup k operačnímu systému automobilu. Zajímavým aspektem jsou funkce na vyžádání, “vysvětluje Klaus.

„Pokud jste si náhodou koupili auto a nebyli jste přesvědčeni, že v té době potřebujete režim autonomního řízení, ale pak se rozhodnete, že byste jej rádi měli, můžeme ho zapnout, ale můžeme ho vypnout, pokud další majitel vozu rozhodne, že to nepotřebují. Do budoucna vidíme budoucnost jako přístup k mobilitě, když ji potřebujete, aniž bychom se zavázali vlastnit jedno auto několik let.”

Kolik by to stálo? „To vše je založeno na modelování zisků a nákladů,” říká Zellmer. „Vezmeme-li si příklad režimů autonomní jízdy úrovně 4, náklady na jejich instalaci do automobilu jsou obrovské: pětimístný údaj v eurech.”

„Není to pro masový trh. Nyní vezměte případ, který jsme nainstalovali, a zapněte a vypněte jej na dálku. Naše modelování nákladů říká, že pokud si za režim autonomního řízení úrovně 4 účtujeme 7 EUR (180 korun) za hodinu, jedná se o výhodný obchodní případ.”

Zellner dále naráží na skutečnost, že svezení se vozem skrz například Velkou Británii bude určitě levnější a pohodlnější, než vlakem.