Wehrlein: Mohli jsme třikrát triumfovat, ale svou šanci jsme promarnili

Pascal Wehrlein zažil poměrně solidní debutovou sezonu. Byť propásl úvodní podnik v Rijádu kvůli smlouvě s Mercedesem, jejíž platnost vypršela na konci loňského roku, tak posléze nastoupil ve velkém stylu. Už v Santiagu byl krůček od prvního triumfu ve formuli E, nakonec triumfoval Sam Bird, kterého nedokázal Wehrlein kvůli potížím s přehříváním baterie překonat. Stejně tak téměř slavil v Mexiku, kde se mu vybila baterie těsně před cílem.

“Jsem rád za naši rychlost a potenciál, ale podle mě jsme promarnili spoustu příležitostí,” reflektuje bývalý pilot formule 1, jehož slova cituje motorsport.com. “Přišli jsme o několik výher. Kdybych získal o jeden nebo dva poháry více, hrdě bych se ohlížel za velmi dobrou sezonou.”

Na otázku, zda Mahindra trpěla v uplynulé sezoně nedostatkem konzistentnosti, odpověděl: “Ne, myslím, že jsme stále silní. Na začátku sezony jsme měli jedno z nejrychlejších aut, ale na konci, když jsme měli dobrý víkend, tak jsme bojovali jen o pódia.”

Nevyužité šance zastínily dobré výkony

Wehrlein dále připomíná, že se hned třikrát probojoval do superpole –  v Monaku, Bernu a Berlíně. A to, že měli dobrou výkonnost, dokazuje také skutečnost, že měl třikrát na dosah i vítězství v závodě.

“Mohli jsme vyhrát v Santiagu, Mexiku a Paříži. Řekl bych, že to byla dobrá sezona, ale když jsme měli šanci, tak ji nevyužili.”

Co se týká jeho budoucnosti, tak ani po závěrečném závodě sezony v New Yorku nedokázal dát jasnou odpověď. “S týmem jsem velmi šťastný a jsem rád za šanci, kterou mi Mahindra dala. I z osobního hlediska mi to sedí. Cítím se jako doma. Přesto však přesně nevím, jak se mají mé preference pro příští rok. Mahindra mi poskytla opravdu skvělou příležitost v podobě vysoce ceněného týmu.

Z osobního hlediska mi sedí velmi dobře, což je pro mě důležité. Dokážu si představit, že budu za Mahindru závodit ještě mnoho let.”

Čtyřiadvacetiletý rodák ze Sigmaringenu by se také mohl po dvouleté pauze vrátit do formule 1, kde je spojován se sedačkou u Renaultu, ve kterém by mohl nahradit Nika Hülkenberga.

Co když to u Renaultu nevyjde? Hülkenberg start ve formuli E vylučuje, alternativou je Haas