Byť to tak nevypadá, tak letos jsme byli v mnohem lepší pozici, tvrdí šéf Audi

Stáj se sídlem v Ingolstadtu letos opět ukázala své kvality, a podruhé za sebou coby tovární tým bojovala o titul. Přestože tentokrát podlehla v posledním závodě sezony DS Techeetahu, který slavil premiérový titul, tak šéf týmu Alan McNish tvrdí, že tuto sezonu na tom byli mnohem lépe než vloni.

“Myslím, že nikdy nemůžete být spokojení. I když vyhráváte, tak nikdy nejste spokojení. Závodníci jsou běžně velmi nespokojení, nešťastní lidé, i když vítězí,” uvedl McNish pro e-racingmag.com. “Přesto jsme v lepší situaci, než jsme byli, protože vloni jsme se v Poháru konstruktérů drželi, ale v šampionátu jezdců jsme neměli žádnou šanci. Nula. Byli jsme od JEVa (Jean-Eric Vergne, pilot DS Techeetah – pozn. red.) na míle daleko. Určili jsme si jasný cíl, že chceme bojovat o vítězství v obou šampionátech, takže v tomto ohledu jsme některé cíle splnili.”

Letos zažilo Audi mnohem povedenější start do sezony, neboť v ročníku 2017/18 získali v úvodních čtyřech závodech pouze 11 bodů. Jejich následný návrat na špičku označil McNish za “dynamit”.

Nicméně je přesvědčený, že i přes výrazně lepší výkony, nedokázali odhalit pravý potenciál vozu. “Vzhledem k problémům se spolehlivostí, které jsme měli minulý rok s inventářem (Audi bylo diskvalifikováno z ePrix Hongkongu poté, co při přejímce bylo zjištěno, že jsou v inventáři zanesena špatná čísla dílů, které byly na voze nasazeny během závodního víkendu – pozn. red.), jsme nechtěli, aby k nim zase došlo. Proto je trochu uspokojující, že jsme to letos vedli spolehlivě.”

Podle McNishe piloti Audi doplatili především na nespolehlivost monopostu, který často nevydržel celou délku závodu, tedy 45 minut. “Vloni to bylo založené více na energetické účinosti, což bylo DNA Formule E. Avšak způsob, jakým vymizel safety car a fáze full course yellow, pravděpodobně pomohl ostatním a nám sebral něco, díky čemuž jsme nad ostatními získávali výhodu.”