Agag si z kritiky ohledně Extreme E nedělá hlavu

Premiérová sezona Extreme E – série plně elektrických SUV – by měla odstartovat v lednu 2021. Vozy budou startovat na offroadových tratích v těch nejextrémnějších regionech světa.

“Všiml jsem si prostoru pro závody elektrických SUV. Stejně jako tomu bylo tehdy s Formulí E. Budeme závodit Himálajích, abychom upoutali pozornost na tání ledovců. Chceme uspořádat závody v deštných pralesích v Amazonii, abychom ukázali odkryté části džungle. Chceme závodit na ostrově v Indickém oceánu a v poušti, abychom poukázali na problém s plastovými odpadky a dezertifikací,” popisuje Alejadro Agag, který v nadcházejících týdnech odejde z pozice šéfa šampionátu elektrických monopostů, v rozhovoru s lifestylovým magazínem GQ.

Španěl už je znuděný klasickými závodními sériemi, proto se rozhodl právě pro založení Extreme E: “Chtěl jsem dělat něco jiného. Člověk přeci nechce dělat pořád to samé.”

Také přenosy závodů by měl být ekologické, přičemž by byly helikoptéry nahrazeny drony, a měly by být natáčeny formou dokumentů, které by zároveň pojednávaly o problémech daných regionů.

Do šampionátu se zatím přihlásilo Venturi, HWA a ABT Spotsline, jejichž jezdci budou startovat v elektrické rallyové bugině Odyssey 21. Tyto vozy by měly obsahovat některé díly ze sériových aut. Podle Agaga výrobci již vyvíjí auta tak, aby v nich bylo více místa na baterii. Nicméně zdůrazňuje, že větší příliv výrobců do šampionátu přijde později, neboť “u formule E to také chvíli trvalo, než se to rozjelo”.

Agag při vývoji vsadil na osvědčené trio z formule E- Spark, Mclaren, Williams

Odyssey bude vážit 1,6 tuny, jehož baterie bude mít výkon 400kW a zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Za vývojem vozu stojí Spark Racing Technologies, jenž je rovněž zodpovědná za výrobu šasi pro monoposty formule E. “Proces byl mnohem jendoduší než tehdy ve formuli E,” připouští Agag. “Byli jsme v kontaktu s těmi samými osobami, které pomáhlali už tehdy.”

“Williams vyrábí batierie, jako v první gerenaci formule E. McLaren pracuje na standardním agregátu. A nakonec Spark ukládá jednotlivé díly do šasi – a to nám to usnadňuje. Věděli jsme, že se na naše partnery můžeme spolehnout a teď máme velmi robustní, vysoce výkonné, skutečné závodní auto, s kterým můžeme závodit.”

Extreme E zná prvního účastníka. Je jím automobilka Venturi

Neodradila jej ani četná kritika ohledně přepravy vozů – nebude totiž 100% ekologická

SUV by se měla do určených lokací převážet bývalou královskou plachetnicí St. Helena. “Loď je fantastickým charekterem pro náš příběh,” těší Agaga výjimečný způsob dopravy, který nemá v motorsportu obdoby. Ani fakt, že nebude tento druh dopravy zcela zelený, neboť bude plachetnice využívat bionaftu, 48letého Španěla neodradí: “Ale také nemůžete jen zůstat na posteli, abyste předešli emisím. Při boji proti změně klimatu musíme vyjít ven a něco pro to udělat.”