Aston Martin Racing Green bojuje s životním prostředím, nikoliv týmy na trati

Aston Martin je nejnovější výrobce automobilů, který podrobně popisuje, jak plánuje přijmout elektrifikaci. Mělo se tak stát před pár lety s oživením Lagondy jako čistě elektrické podznačky. Plán byl však nakonec vyřešen a totéž můžeme říci o Rapidu E. Lidé z Gaydonu podnikli plachý pokus o ekologičtější řadu tím, že dali DBX v Číně mild-hybridní řadový šestiválec.

Výraznějšího pokroku bude dosaženo uplatněním strategie Racing Green, která byla oznámena na den Země. Stejně jako u jiných společností je konečným cílem dosáhnout uhlíkové neutrality napříč výrobním a dodavatelským řetězcem. Pokud vše půjde podle plánu, stane se tak v roce 2039. Abychom toho dosáhli, prvním úkolem je uvést na trh plug-in hybridní model Valhalla s motorem uprostřed, jehož dodávky začnou na začátku roku 2024.

První AM bez spalovacího motoru má přijít o rok později, přičemž všechny modely společnosti budou nabízet hybridní nebo EV variantu do roku 2026. O čtyři roky později bude celé základní portfolio sportovních vozů GT a SUV plně elektrifikované. Při čtení mezi řádky se domníváme, že použití slova „core“ naznačuje, že stále mohou existovat superauta s omezeným provozem a/nebo hyperauta se spalovacím motorem. Doufejme, že se to ukáže být spíše pravdou než jen zbožným přáním z naší strany.

Plán na nulové emise z jeho GT a SUV by mohl mít něco společného s prohlášením generálního ředitele Tobiase Moerse, který loni řekl, že do roku 2030 bude pouze pět procent roční produkce společnosti tvořit automobily na benzin a že všechna budou omezena na trať. Pokud tento plán stále trvá, znamená to, že za méně než osm let již nebudou existovat žádné další modely Aston Martin poháněné motorem ICE.