Německá automobilka Audi znovu potvrdila svůj závazek k pohonu všech kol, i když se u zbytku automobilového průmyslu řadí k elektrické energii. Audi slaví 40. výročí svého systému „quattro“. Společnost tvrdí, že dosáhla dobrého pokroku v plánech na vývoj této technologie a její uplatnění u čistě elektrických automobilů.
Na rozdíl od mechanických systémů pohonu všech kol, ve kterých je spojené přední a zadní hnací ústrojí, pohánějí elektromobily přední a zadní kola nezávisle. To znamená, že Audi musí vytvořit „virtuální“ systém pohonu všech kol tak, aby se přední a zadní nezávislé elektromotory chovaly jako automobil s pohonem všech kol. Elektrické vozidlo Audi e-Tron pure již takový systém předvedlo.
Výrobce říká, že je to známka toho, co se chystá pro budoucí elektromobily. Bohuže nebylo řečeno, které modely budou následovat. Zástupci Audi v Německu během nedávné telekonference řekli mezinárodním médiím, že její technologie elektrického pohonu všech kol může reagovat za pouhých 30 milisekund, což je rychlejší než mechanický systém pohonu všech kol.
Takové rychlé reakce pomáhají zajistit lepší ovladatelnost za nepříznivých podmínek na silnici nebo při jízdě ve vysokých rychlostech. Audi tvrdí, že tato technologie také umožňuje v závislosti na jízdních podmínkách podle potřeby přenášet energii primárně na přední nebo zadní kola.