Audi údajně poprvé zvažuje nákup platformy elektrického vozidla od jednoho ze svých čínských konkurentů. Údajným důvodem je skutečnost, že platforma Scalable Systems Platform (SSP) mateřské společnosti Volkswagen Group je zpožděna a Audi si nemůže dovolit čekat.
Německá publikace Automobilwoche s odvoláním na „firemní kruhy“ uvedla, že Audi chce být rychlejší ve vývoji elektromobilů, a proto nyní zvažuje koupi platformy od čínského rivala.
Podle nejmenovaných zdrojů citovaných Automobilwoche již Audi jedná s několika výrobci. Německá prémiová značka nutně potřebuje platformu pro elektromobily k uvedení nových modelů v Číně, protože platforma SSP je zpožděna.
Nová elektrická vlajková loď Volkswagenu Project Trinity, která bude prvním modelem podporovaným SSP, se neočekává dříve než v roce 2029 – některé zprávy dokonce hovoří o roce 2030 – což znamená, že první model Audi založený na SSP je ještě daleko. Podle původního plánu koncernu Volkswagen měl Project Trinity debutovat v roce 2026.
Vzhledem k tomu, že Audi musí i nadále dodávat nová elektrická vozidla, aby zůstala relevantní na vysoce konkurenčním čínském trhu, bylo údajně přijato rozhodnutí o koupi externí platformy pro elektromobily, i když automobilka na dotaz Automobilwoche uvedla, že o plánech nemá žádné oficiální informace.
Audi v současné době nabízí v Číně dva modely založené na MEB, Q4 e-tron a Q5 e-tron, přičemž druhý jmenovaný je přeznačeným elektrickým SUV Volkswagen ID.6 X. Oba modely jsou vyráběny v závodě v Antingu.
Audi a její partner FAW ve společném podniku budují v Číně závod na elektromobily, který bude od konce roku 2024 vyrábět modely založené na Premium Platform Electric (PPE). Mezi modely založené na této platformě patří Audi A6 e-tron a Q6 e-tron .
Zatímco PPE přináší další vývoj ve srovnání s MEB, jako je systémové napětí 800 voltů, Audi potřebuje architekturu SSP, aby udělalo další velký skok v autonomním řízení, softwaru a výrobě.
Zpráva nezmiňuje, se kterými čínskými výrobci automobilů Audi v současné době jedná, ale existuje několik silných kandidátů, včetně Geely a Foxconn.