Elektrický Mercedes G-Class se začne vyrábět během pár měsíců

V říjnu 2017 se Mercedes rozloučil s třídou G s motorem V12 s G65 Final Edition. V červnu 2023 znamenal G500 V8 Final Edition konec příběhu. Zatímco G63 je stále k dispozici, legendární off-road není imunní vůči chybě downsizingu. V roce 2024 bude příchuť třídy G bez spalovacího motoru.

Dva roky po představení Concept EQG na stejné výstavě vystavuje německá luxusní značka téměř sériový prototyp SUV s nulovými emisemi. Oficiální oznámení od Mercedesu říká, že účastníci IAA se mohou zblízka a osobně seznámit s elektrickým G „měsíce před jeho světovou premiérou v příštím roce“. Další podrobnosti nejsou k dispozici, ale víme, že konvenčně poháněný model zůstává.

Mercedes byl ohledně technických specifikací skromný, ačkoli se očekává, že EQG bude mít čtyřmotorové nastavení a volitelnou sadu baterií s vysokou hustotou využívající chemické složení křemíkové anody. To by mělo přinést zvýšení energetické hustoty o 20 až 40 procent na dosažení 800 Wh/l na úrovni článků a poskytnout „značné množství“ dalšího dosahu. EQG s delším dosahem má však přijít až v roce 2025, tedy zhruba rok po standardní elektrické variantě.

Stojí za zmínku, že EQG nebude první elektrický Mercedes se čtyřmi motory, protože SLS AMG Electric Drive měl v roce 2012 nastavení se čtyřmi motory. Odhaduje se, že elektrické SUV bude vážit asi 3 000 kilogramů. nebo ještě více. Vezmeme-li v úvahu jeho hranatý tvar, který mu dává méně než ideální koeficient aerodynamického odporu, bude potřebovat pokročilou technologii baterií, aby poskytl slušný dojezd.

EQG bude využívat upravenou verzi podvozku s ocelovým žebříkovým rámem, který byl základem benzínové/dieselové třídy G (W463). Mercedes řekl, že mu dá dvojité lichoběžníkové zavěšení přední a zadní nápravy. Baterie bude uložena v ocelovém pouzdře a zabalena do polymerové směsi vyztužené uhlíkovými vlákny, aby byla chráněna při jízdě v terénu a při brodění hlubokými vodami.

Kromě obvyklých jízdních režimů (Eco, Comfort, Sport) bude mít Trail, Rock a Sand plus režim plazivé jízdy pro jízdu v terénu předem stanovenou rychlostí. Dalším party trikem bude G-Turn, což znamená, že Mercedes mluví o otočení nádrže o 360 stupňů po použití řadicích pádel k výběru, zda jet doleva nebo doprava.

Postaví ho Magna Steyr spolu s modelem ICE v rakouském Grazu. Německý obchodní list Handelsblatt na začátku roku napsal, že elektrická třída G by mohla být mezi prvními Mercedesy EV, které upustily od značky „EQ“, ale zatím nic není oficiální.