Audi s novým elektrickým speciálem odletělo na Rally Dakar

Klíčovým faktorem bude v nadcházející rally i zdroj elektrické energie. Vysokonapěťová baterie je umístěna centrálně v pohonu a doslova uprostřed Audi RS Q e-tron.

Ve srovnání s mistrovstvím světa formule E, kde Audi naposledy soutěžilo s elektrickým pohonem na baterie, jsou standardy Rallye Dakar jiné: denní etapy dlouhé stovky kilometrů, enormní jízdní odpor v měkkém pouštním písku a navíc vysoké venkovní teploty.

Minimální hmotnost vozidla stanovená předpisy na dvě tuny jsou extrémní hodnoty v motorsportu. „Za těchto podmínek není s dnešní technologií baterií možné realizovat plně elektrické terénní vozidlo BEV pro Rallye Dakar,“ říká Lukas Folie.

Konstruktérský tým vedený Axelem Löfflerem, hlavním konstruktérem RS Q e-tron, proto musel bez jakýchkoliv předchozích empirických hodnot definovat základní měřítka pro celkovou koncepci vozidla s elektrickým pohonem a měničem energie. Kvůli krátké době vývoje projektu vsadilo Audi na osvědčenou technologii článků.

Kapacita vysokonapěťové baterie je 52 kWh a je tedy dostatečná pro maximální očekávané požadavky v každé etapě rally. Hmotnost vysokonapěťové baterie včetně chladicího média se pohybuje kolem 370 kilogramů.

„S naší konfigurací pohonu v RS Q e-tron je Audi průkopníkem v Rallye Dakar,“ říká Lukas Folie, inženýr vysokonapěťových baterií.

„Definování výzev pro tento typ soutěže bylo velmi náročné. V motoristickém sportu prostě neexistují žádné empirické hodnoty pro takový koncept a pro tento typ vytrvalostní soutěže.“