Technologický gigant Apple zmenšuje své ambice a posouvá datum uvedení svého vozu dále. Ale možná větší zprávou je, že auto Apple – jeden z nejvíce medializovaných a nejzáhadnějších automobilových projektů 21. století – je stále ve hře, navzdory spekulacím.
„Apple Car“ zůstává záhadou navzdory odhadované 1 miliardě dolarů ročně, která se vkládá do toho, co se nazývá Project Titan. Není o něm mnoho známo, kromě toho, že Apple má automobilové ambice již dlouho a začal pracovat na tom, aby se staly realitou v roce 2010. V jednu chvíli Apple dokonce pro tento projekt vytahoval vážné talenty z automobilového průmyslu a baterií, včetně bývalých zaměstnanců Tesly.
Dostat se tam se však ukázalo pro Apple stejně obtížné, jako může být pro jakýkoli startup.
Zpočátku se Apple zaměřoval na plně autonomní EV – možná dokonce na robotaxi, ale podle Bloombergu několikrát posunul branku. Nyní se soustředí na auto, které pomáhá při jízdě po dálnici, ale stále vyžaduje, aby řidiči věnovali pozornost a byli připraveni kdykoli převzít řízení.
Apple se nyní zaměřuje na datum uvedení svého vozu na rok 2028, uvedla agentura Bloomberg a dodala, že ještě před dvěma lety chtěla firma uvést vozidlo do roku 2026.
Podle agentury Bloomberg dosahuje projekt EV společnosti Apple po deseti letech vývoje, enormních investic, mnoha změn ve vedení a propouštění „bodu, kdy je potřeba to zkusit hop nebo trop“. Zdroje uvedly, že vedení Applu se může rozhodnout program zrušit, pokud tento poslední klíč nepřinese ovoce.
Apple doufá, že vůz „vynikne elegantním designem, bezpečnostními systémy a jedinečným uživatelským rozhraním,“ uvádí Bloomberg. Vybralo se ale jedno z nejtěžších období v historii, kdy je třeba brát elektromobily opravdu vážně.
Od doby, kdy Apple zhruba před deseti lety začal vyvíjet auto, trh s EV explodoval. Tesla je nyní nejhodnotnější automobilovou společností na světě, částečně díky jejímu důrazu na technologie a vytvoření elegantního uživatelského rozhraní jako Apple.
Světové technologické společnosti se zároveň stále více zapojují do automobilového průmyslu, protože software ve vozidlech stále více převládá. Sony spolupracuje s Hondou na nové technice nabité EV značce s názvem Afeela. Divize autonomních taxi společnosti Alphabet, Waymo, neustále rozšiřuje služby na nová místa.