Nissan Ariya Nismo je japonský sportovní crossover s výkonem 430 koní

Letos Nissan předvedl pikantní Ariyu a vypadá to, že jde daleko za standardní limity.

Při vytváření Ariya Nismo začal Nissan se standardním dvoumotorovým pohonem všech kol Ariya e-4ORCE, poté vrhl řadu vizuálních a mechanických vylepšení, aby byl vůz poutavější. 20palcová hliníková kola jsou „vysoce tuhá“ a obutá do speciálních pneumatik specifických pro tento vůz.

Nissan také přepracoval pohonnou jednotku EV vozu, takže jeho špičkový výkon je nyní o 10 % vyšší. Pro Japonsko bude Ariya Nismo dodáván ve dvou modelech NISMO B6 e-4ORCE a NISMO B9 e-4ORCE. Model B6 je dodáván s menší 66 kWh baterií s dobrým výkonem 362 koní. Model B9 má větší 91 kWh baterii a jeho dva motory produkují 430 koní. Nissan přidal speciální režim NISMO, který zostřuje odezvu na plyn a zároveň poskytuje zvuk motoru inspirovaný formulí E, aby vůz působil ještě dynamičtěji.

To vše zní jako skvělé změny, díky nimž vznikne nepříliš zajímavý crossover, vzrušující. Je tu však jeden velký problém: Nissan nemá v plánu jej prodávat mimo Japonsko.

„Toto je velmi vzrušující období na cestě Nissanu k elektrifikaci v našem regionu a neustále hledíme dopředu, abychom zajistili, že našim zákazníkům přineseme ty nejlepší produkty a zkušenosti. Vůz bude zatím dostupný pouze na japonském trhu. V této fázi nemáme žádná další oznámení ohledně uvedení tohoto vozu na další trhy.”

To je opravdu škoda. Ariya je skvělé EV, ale pokud jde o vzrušení z jízdy, rozhodně nepřináší vůbec nic. To je znepokojující, vezmeme-li v úvahu, že tato Ariya by mohla mít schopnosti jít proti legitimně sportovním EV crossoverům – minulý rok byl snížený prototyp Ariya špehován, jak jezdí po Nürburgringu. Pokud by byla tato energie na Nürburgringu úspěšně předána Ariya NISMO, mohlo by to být věrohodnou hrozbou pro elektromobily, jako je Tesla Model Y Performance, Ford Mustang Mach-E GT, Kia EV6 GT nebo chystaný Hyundai Ioniq 5 N.