Volkswagen ID.1 si dává na čas

Volkswagen pracuje na základním, malém a cenově dostupném elektromobilu, který by měl spatřit světlo světa jako sériově vyráběný model do roku 2027.

Baterií poháněný městský vůz, který by mohl nést jméno ID.1, by měl mít cenu nižší než 500 000 korun, přičemž by měl být umístěn pod nadcházejícím hatchbackem VW ID.2, který byl představen konceptem ID.2all a má nosit Když se v druhé polovině dekády dostane na evropský trh, jeho cena bude přibližně 620 000 korun.

To je dobrá zpráva pro rádoby zájemce o EV na starém kontinentu a představuje zdravou změnu směrem k levnějším a jednodušším autům na baterie, protože ne každý chce, potřebuje nebo si může dovolit elektromobil, který stojí přes milion.

Až bude debutovat, pravděpodobně někdy v roce 2026, takzvaný ID.1 se postaví proti Renaultu Twingo nové generace, který bude také stát asi 500 000 korun. Shodou okolností předchozí zpráva naznačovala, že Volkswagen jedná se svým francouzským rivalem o vývoji malého, levného městského elektromobilu.

Německé automobilce ale výroba malých elektromobilů není cizí. Ukončený e-Up! byl jeho prvním vpádem do segmentu a ID.1 bude čerpat inspiraci ze svého předchůdce, jak dosvědčuje šéf technického vývoje Kai Grunitz.

„ID.1 se bude blížit Up, pokud jde o využití tohoto vozu. Neexistuje tolik možností, jak navrhnout malé vozidlo pro města, pokud jde o to, jak vypadá. Bude to vůz, který zapadá do DNA designu a funkčnosti značky Volkswagen, ale za nižší cenu.

To znamená, že potenciální zákazníci by za cenu neměli očekávat luxusní jízdní pomůcky a spoustu techniky uvnitř. „Potřebujete auto, které skutečně vyhovuje požadavkům zákazníků v dané cenové třídě. V těchto autech nepotřebujete špičkovou technologii,“ řekl Grünitz.

Ve hře Up! a e-Up! V éře byl informační a zábavní systém ve skutečnosti chytrým telefonem řidiče. Usadilo by se ve speciálně navržené kolébce a připojilo se k vozu přes Bluetooth, aby zobrazovalo informace o cestě a přehrávalo hudbu přes reproduktory. Tato funkce by se mohla vrátit do ID.1, aby se udržely nízké výrobní náklady.