To alespoň tvrdí Volkswagen, přestože se plně soustředí na elektrické pohony. I když hlavním zaměřením společnosti Volkswagen je změna společnosti a jejích vozů přijetím elektrifikace, generální ředitel společnosti ve skutečnosti vidí technologii s vlastním řízením jako pole, které bude nejvíce měnit automobily.
Herbert Diess tvrdí, že automobily se díky přidání funkcí autonomního řízení mnohem více liší, takhle se jedná jen o změnu hnacího ústrojí. Volkswagen v současné době přeuspořádává obchod, aby mohl vyrábět více elektrických a elektrifikovaných automobilů, s konečným cílem zcela přejít na nabídku elektromobilů v polovině příštího desetiletí.
Investuje již do přidání několika závodů na výrobu baterií po celém světě, aby mohl dodávat akumulátory pro všechny své nadcházející elektromobily. Letos plánuje prodat 1 milion vozidel a do roku 2025 se chce stát světovým lídrem v oblasti elektromobilů.
Viděli jste koncepty, které zobrazují náhled autonomních automobilů – některé mají otočná, sklopná sedadla a velmi netradiční interiéry, zatímco jiné nemají ani okna. Jsou to jen dva příklady hlavních způsobů, jakými se budou automobily budoucnosti měnit, čím budou autonomnější.
Nyní existuje mnoho společností, nejen výrobců automobilů, kteří pracují na zdokonalení automatizovaného řízení, a podle zdrojového článku konzultační společnost AlixPartners se uvádí, že náklady na technologii autonomního řízení do konce tohoto desetiletí klesnou nejméně o 60 procent.
To by přirozeně umožnilo více společnostem využívat technologii v dostupnějších aplikacích. Volkswagen údajně utrácí ročně přibližně 3 miliardy dolarů na software, i když ne všechny peníze jsou vyhrazeny pro vlastní řízení. Diess také uvedl, že Volkswagen není softwarovým lídrem.
„Jsme v docela dobré pozici, abychom zůstali velmi silným hráčem v tomto budoucím automobilovém světě, v „novém automobilu“, jak tomu říkáme.”