Autonomní systém BMW ožije v Německu již brzy

BMW se stane druhým výrobcem automobilů na světě, který nabídne vysoce automatizovaný asistenční systém pro řízení úrovně 3, jakmile bude jeho funkce Personal Pilot L3 k dispozici v poslední generaci řady 7 (včetně i7) koncem tohoto roku v Německu.

Výrobce půjde ve stopách Mercedesu, který začal podobným systémem vybavovat třídu S začátkem letošního roku. Funkce BMW Personal Pilot L3 za cenu zhruba 6 000 EUR umožňuje řidiči sundat ruce z volantu a oči z vozovky při rychlostech až 60 kilometrů za hodinu na dálnicích s stavebně oddělené vozovky.

BMW říká, že tento systém je první svého druhu, který lze díky svým „obzvláště sofistikovaným senzorům“ používat i ve tmě. Osobní Pilot L3 se podle německé společnosti objeví v objednávkách v prosinci a první vozy, které jím budou vybaveny, sjedou z výrobní linky v březnu příštího roku.

Společnost Automotive Engineers (SAE) definuje systém automatizovaného řízení úrovně 3 jako systém schopný řídit, zrychlovat, brzdit, centrovat do jízdního pruhu a udržovat vhodnou vzdálenost od vozu vpředu. Největší rozdíl mezi systémem úrovně 2 – jako je takzvaný Full Self-Driving (FSD) od Tesly – a systémem úrovně 3 je však ten, že osoba za volantem vozu vybaveného úrovní 3 vozidlo neřídí. Člověk sedící na sedadle řidiče však musí převzít kontrolu nad vozem, když si to funkce vyžádá.

V případě systému BMW společnost říká, že řidič musí být připraven kdykoli znovu převzít úkol řízení. Pokud funkce vyžaduje, aby řízení převzal člověk, ale to se nestane, auto se řízeně zastaví.

Asistent řízení BMW úrovně 3 funguje tak, že shromažďuje data z živé mapy s vysokým rozlišením, „extrémně přesné GPS“ zjišťování polohy, 360 stupňové senzory, několik videokamer, ultrazvukové senzory, radarové senzory a 3D lidar senzor. Součástí balíčku je také 5G mobilní připojení.