John Cooper Works věří, že elektřina neudělá automobily méně zábavné

John Cooper Works začal v roce 2002 jako prodejce pro tehdy nový Mini Cooper. Aktualizace zahrnovala nový výfuk, přemapovanou ECU a několik dalších rychlých kousků. Posledních pár let však byla značka JCW podznačkou Mini s plným výkonem, podobně jako BMW M. A podobně jako jeho bavorští bratři, JCW se drží v elektrické éře.

V rozhovoru s viceprezidentem Mini Americas Mikem Peytonem a globálním vedoucím miniproduktů Christianem Wehnerem zůstali oba manažeři pevně oddáni JCW, i když se automobilka posouvá do elektrifikace.

„John Cooper Works je pro naši značku tak zásadní,“ poznamenává Wehner.

„Naším cílem je samozřejmě vždy přivést John Cooper Works do elektrické éry.” Mike Peyton tuto myšlenku znovu potvrzuje slovy: „Určitě se na některých věcech pracuje, protože když přemýšlíte o více výkonově orientovaném elektromobilu, tak to k JCW pěkně pasuje.“

Ale JCW EV si stále bude muset zachovat ten „motokárový“ zážitek z jízdy, který je synonymem pro značku Mini, což může být s těžkými bateriemi složité. Cílem není mít nejlepší zrychlení, říká Wehner, ale místo toho najít „správnou sladkou tečku“ mezi výkonem a agilitou.

Příchod JCW EV však neznamená, že plynové motory jsou zcela mrtvé (zatím). Dokud BMW Group v roce 2030 nedosáhne 50% elektrifikace, Wehner říká, že společnost bude stále vyrábět čtyři spalovací motory (vedle čtyř elektromotorů) pro své nadcházející vozy JCW.

„Mluvili jsme o tom, že budeme elektrifikováni nebo budeme elektrifikováni začátkem 30. let 20. století. To stále znamená, že máme několik let, zvláště v Severní Americe, také proto, že poptávka po benzínových JCW je. ”

A pokud jde o manuál; již víme, že manuální Mini se spalovacím motorem jsou téměř mrtvé, ale pro JCW EV může existovat záblesk naděje.