Lucid Air může sám dobíjet další elektromobil

To vše díky představení nové funkce Lucid od vozidla k vozidlu (V2V) s chytlavým názvem: „RangeXchange“.

Po obdržení nejnovější bezdrátové aktualizace budou všechna stávající vozidla Lucid moci používat obousměrnou palubní nabíječku a nový adaptér RangeXchange k nabíjení jiných vozidel – dokonce i těch vyrobených jinými výrobci automobilů – rychlostí až 9,6 kW. To znamená přenos výkonu schopného řídit jiná elektrická vozidla na vzdálenost až 60 kilometrů.

RangeXchange funguje téměř jako digitální kanystr, s tím rozdílem, že místo přepravy nádoby s palivem v kufru jednoduše vezete dlouhý kabel, který dokáže přenášet elektrony mezi vozidly, agnostik této značky. Obě auta si vzájemně vyjednají rychlost nabíjení a poté jim naservíruje šťávu z vysokonapěťové baterie Lucidu.

Jde o první využití možností obousměrného nabíjení plně elektrického sedanu Lucid Air. Kouzlo za nabíjením je Lucidův takzvaný Wunderbox, který se stará o veškerou elektřinu, která vstupuje – a nyní odchází – z vozidla.

„Wunderbox, který navrhla a zkonstruovala společnost Lucid, je mnohem víc než jen kus hardwaru, který nabíjí baterii,“ řekl Eric Bach, senior viceprezident pro produkt a hlavní inženýr společnosti Lucid.

„Od současného posílení jiných elektrických vozidel pomocí RangeXchange až po možné budoucí aplikace, jako je záložní napájení z vozidla do domu, optimalizace doby používání (TOU) a napájení z vozidla do sítě (V2G), patentovaný obousměrný systém Lucid nabíjecí technologie má potenciál výrazně zlepšit životy našich zákazníků.”

Aby bylo jasno, zatímco Wunderbox a adaptér RangeXchange jsou oba hardwarové, nejnovější funkce Lucidu je umožněna aktivací funkce pomocí bezdrátové aktualizace, i když to bude vyžadovat, aby majitelé nosili adaptér RangeXchange, pokud chtějí sdílet. jejich svěření jinému majiteli vozidla. Ale hej, při mizivé šanci, že majitel Lucidu s kabelem RangeXchange a nedostatečným nabitím náhodou odhlásí dalšímu Lucidu s přebytkem nabití, alespoň budou mít možnost vysát trochu šťávy.

Realisticky se zdá, že většina majitelů elektromobilů tuto funkci pravděpodobně nevyužije, protože většina nabíjecích sítí je dnes robustní, i když je jistě uklidňující vědět, že tato možnost existuje (i když Lucid letos dodal pouze 4 300 vozů).